Снимка: БГНЕС

Столичният център за градска мобилност ще увеличи местата за продажба на документи за пътуване. Това ще стане с "отваряне на този пазар". Учениците и студентите пък няма да носят удостоверения за съответните преференции при издаването на документ за превоз. Това е следващата стъпка за дигитализация на столичния транспорт. Това каза изпълнителният директор на дружеството Димитър Дилчев.

Той не посочи срокове за изпълнение на тези планове, но увери, че това са правилните стъпки за дигитализация.

"Пандемията ускори дигитализацията на градския транспорт", отбеляза още Дилчев. Тогава именно е била свършена основната работа по изграждането на системата. Действие, което той определи като окабеляване.

Електронните системи за разплащане още в началото на ползването показаха бъгове и неясноти по елементите. Но от ЦГМ казват, че услугата е доста популярна.

През декември миналата година Димитър Дилчев отчита в над 600 хил. продажби с подобни устройства в рамките на месец. А през януари доклад на общински съветник отчита, че близо 350 000 души са ползвали само за 19 дни опцията, съобщи БНР.

Към януари Дилчев отчете, че очаква постъпленията от карти и билети за тази година да нараснат с едва 8-10%. Но дори и с всичките оптимизации, градския транспорт в София ще остане на минус с поне 120 млн. лева.

До седмица ЦГМ ще представи как би се оптимизирала системата на градския транспорт.

"От началото на година досега има над 550 хиляди активни карти със зареден дългосрочен превозен документ. Има 220 т.нар. хартиени карти с чип Ultralight. 650 хиляди са уникалните устройства, с които е правено пътуване от началото на година и плюс хартиените билети, се оказва, че на всеки 10 софиянци или гости на столицата, 9 са ползвали услугите на градския транспорт", уточни още изпълнителният директор на ЦГМ Димитър Дилчев.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase