Хартиеният билет в метрото остава и след 1 юни, реши Столичният общински съвет. Причината е големият брой пътници, които го предпочитат. По план от другия месец всички други превозни документи в София трябва да са електронни.

"Важно е да се говори какво се случва в градския транспорт, но и да припомним, че нямаме държавен и общински бюджет. С всеки ден ни става по-трудно да планираме това, което ще е необходимо като разходи до края на годината. Извън всичко останало, темата за финансирането става все по-актуална. Колкото повече се губи време, толкова по-тежко ще става положението не само в София, но и във всички общини. Не смея дори да говоря за следващата година", каза изпълнителният директор на Центъра за градска мобилност Димитър Дилчев в студиото на "България сутрин".

Още по темата
"Въпреки алтернативите вече повече от 2 години се оказва, че хората дали по навик, или удобство, предпочитат да използват хартиения билет от 1,60, който им дава възможност за едно пътуване с метрото. Въпреки спада на продажбите на този билет, той си остава популярен в метрото, затова беше взето решение от СО да продължим да даваме тази услуга", обясни Дилчев.

По негови думи не повече от 10% от пътуващите с метрото ползват такъв тип билет.

"Това беше основната причина да махнем от 1 март перфораторите. Когато се пътува с такъв билет, не можем да направим профил на пътуващия. Не знаем как, колко често го ползва, информация, която новата система за таксуване дава - огромна база данни за анализ как се придвижват столичани. Няма линия последните години, която да не е ускорена, която да не оптимизирана, за да могат гражданите да пътуват по-лесно и по-удобно", заяви директорът пред Bulgaria ON AIR.

"Употребата на този хартиен билет ще продължи след 1 юни, допускаме, че с течение на времето по естествен начин той ще се сведе до количества, които ще позволят в бъдеще неговата елиминация и това няма да се отрази на много хора", подчерта Дилчев.

По негова информация продажбите на билетът 30+ са с 10 пъти повече от тези на билета 60+.

"Има хора, които не знаят за електронните билети, които не ползват често градския транспорт или не са наясно докрай с функционирането на безконтактното заплащане. Колкото и да ползвате този начин на разплащане, накрая на деня ще бъдете тарифирани само 4 лв., като за дневна карта, ако сте превишили тази сума. Това е удобен и популярен начин за тези, които използват инцидентно градския транспорт", поясни Дилчев.

Гледайте целия разговор във видеото

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase