Снимка: Bulgaria ON AIR
fallback

Нови преградни врати ще пазят пътниците на 12 от най-натоварените метростанции на софийското метро. Съоръженията вече са въведени в експлоатация, а вратите са доставени и монтирани по проект, финансиран от оперативна програма "Транспорт и транспортна инфраструктура". Новите вертикални предпазни прегради се използват за първи път у нас от цяла Европа.

Автоматичните подвижни врати отделят перона и пътниците от метровлака. Преградите предотвратяват както случайни, така и умишлени падания на релсите.

"Тя позволява да се движат влакове с различно разположение на врати. На третата линия има един тип влакове и няма проблем да са хоризонтални. Тук има три типа, търсихме решение", заяви директорът на "Метрополитен" ЕАД проф. д-р инж. Стоян Братоев.

А решението намират на изложение в Германия през 2016 година, където се спират на иновативна идея на южнокорейска фирма.

"Въжените прегради са много добра идея и пасват идеално на влаковете на софийското метро", поясни генералният директор на южнокорейската фирма Юсон Хуанг.

Създателят на технологията със стоманените въжета избира България за пилотната дестинация в Европа.

"Тази система използва немного компоненти, затова инсталацията е много лесна, а и повредите също са малко. За мен е чест да представя тази система в България", каза Хан Сонгму.

От българската фирма, която участва в изпълнението на проекта, също отчитат плюсовете на технологията.

"Надяваме се с реализирането на този проект това да бъде един импулс за нещо тръгнало в Европа от България", заяви Димитър Атмаджов.

Автоматичните вертикални врати са оценени с най-високата степен на сигурност.

Леката конструкция със стоманените въжета вече е подложена на тестове в Швеция, обмисля се дали да бъде внедрена и в Индия, каза управителят на южнокорейската фирма - участник в проекта.

"Успяхме с европейски пари да подобрим безопасността на пътниците, не само да изграждаме нови станции", подчерта проф. д-р инж. Стоян Братоев.

Проектът за автоматичните преградни перонни врати с вертикално отваряне има за цел да повиши безопасността и сигурността на пътуващите с метрото, както и надеждността на пътно-транспортните услуги.

Стойността на проекта възлиза на близо 18 милиона лева безвъзмездна финансова помощ и отбелязва 25-годишнината на подземния транспорт у нас.

Вижте повече в репортажа на Петя Кертикова по Bulgaria ON AIR

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

6

И.Б.

преди 1 година

Тези стоманени решетки сигурно предпазват от неволно падане и самоубийство. Това е едната страна на медала. Какво би станало, ако подемното устройство на решетките зацикли и не се вдигне на спирките, където слизат пътниците?С други думи - нужен е ежедневен контрол.

5

Анонимен

преди 1 година

Не съм виждал в нормална държава да слагат железни решетки пред влаковете но добре.Имаше един стар мост в София- мостът Чавдар. След ремонтът му сложиха 3 метрови огради от ситна и дебела тел. Разхождаме се с един познат от Италия (не е като да нямат мостове там) каза че такава уродщина може би съществува само в азиатски филм на перверзни ужаси. Живеем в некъф извратен филм. Само като мина по Славейков след ремонта и се убеждавам че е така.Бяха сложили една надгробна плоча в черно що я махнаха?

4

Анонимен

преди 1 година

До 4 дали знаеш кое време е сега в Австралия?

fallback