Автоматичните подвижни врати отделят перона и пътниците от метровлака. Преградите предотвратяват както случайни, така и умишлени падания на релсите.
"Тя позволява да се движат влакове с различно разположение на врати. На третата линия има един тип влакове и няма проблем да са хоризонтални. Тук има три типа, търсихме решение", заяви директорът на "Метрополитен" ЕАД проф. д-р инж. Стоян Братоев.
А решението намират на изложение в Германия през 2016 година, където се спират на иновативна идея на южнокорейска фирма.
"Въжените прегради са много добра идея и пасват идеално на влаковете на софийското метро", поясни генералният директор на южнокорейската фирма Юсон Хуанг.
Създателят на технологията със стоманените въжета избира България за пилотната дестинация в Европа.
"Тази система използва немного компоненти, затова инсталацията е много лесна, а и повредите също са малко. За мен е чест да представя тази система в България", каза Хан Сонгму.
От българската фирма, която участва в изпълнението на проекта, също отчитат плюсовете на технологията.
"Надяваме се с реализирането на този проект това да бъде един импулс за нещо тръгнало в Европа от България", заяви Димитър Атмаджов.
Автоматичните вертикални врати са оценени с най-високата степен на сигурност.
Леката конструкция със стоманените въжета вече е подложена на тестове в Швеция, обмисля се дали да бъде внедрена и в Индия, каза управителят на южнокорейската фирма - участник в проекта.
"Успяхме с европейски пари да подобрим безопасността на пътниците, не само да изграждаме нови станции", подчерта проф. д-р инж. Стоян Братоев.
Проектът за автоматичните преградни перонни врати с вертикално отваряне има за цел да повиши безопасността и сигурността на пътуващите с метрото, както и надеждността на пътно-транспортните услуги.
Стойността на проекта възлиза на близо 18 милиона лева безвъзмездна финансова помощ и отбелязва 25-годишнината на подземния транспорт у нас.
Вижте повече в репортажа на Петя Кертикова по Bulgaria ON AIR
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase
fallback
fallback
fallback
Коментари Напиши коментар
6
И.Б.
преди 1 годинаТези стоманени решетки сигурно предпазват от неволно падане и самоубийство. Това е едната страна на медала. Какво би станало, ако подемното устройство на решетките зацикли и не се вдигне на спирките, където слизат пътниците?С други думи - нужен е ежедневен контрол.
5
Анонимен
преди 1 годинаНе съм виждал в нормална държава да слагат железни решетки пред влаковете но добре.Имаше един стар мост в София- мостът Чавдар. След ремонтът му сложиха 3 метрови огради от ситна и дебела тел. Разхождаме се с един познат от Италия (не е като да нямат мостове там) каза че такава уродщина може би съществува само в азиатски филм на перверзни ужаси. Живеем в некъф извратен филм. Само като мина по Славейков след ремонта и се убеждавам че е така.Бяха сложили една надгробна плоча в черно що я махнаха?
4
Анонимен
преди 1 годинаДо 4 дали знаеш кое време е сега в Австралия?