Снимка: Bulgaria ON AIR

Нови правила и нови проблеми при пътуването с градския транспорт в София. Защо внедряването на променената система за пътуване повиши общественото недоволство?

"В ЦГМ проблеми няма. Справихме се перфектно с внедряването на този етап от новата система за таксуване. Билетите, които се купуват от водача, имат баркод, който трябва да се прочете на малко по-различно място на валидатора от картата. Трябва да е леко по-далеч от самия билет, за да фокусира устройството и да стане прочитането", заяви Пламен Църноречки от Центъра за градска мобилност (ЦГМ) в "България сутрин".

"С приложението в момента се работи, след известно време нещата ще бъдат уеднаквени с нашите билети. Билетът Mpass започва да тече от момента, в който си го купил. След 30-те минути можете да продължите пътуването. Тогава се появява друг код, който позволява на контрольорите да видят, че вие сте редовен и може да продължите пътуването си. Времето започва да тече в момента, в който хората си купят Mpass билет", обясни още гостът на Bulgaria ON AIR.

Още по темата

Църноречки показа хартиената карта от 80 ст., която лесно може да се ползва за краткосрочните билети за прекачване в рамките на съответните минути. Желателно е да не зареждате повече от 10 билета наведнъж, обърна внимание той. Пластмасовата карта, която е на цена 3 лв., може да съдържа всички превозни документи с различна продължителност.

Докога няма да ни глобяват в градския транспорт?

"Достатъчно коректна компания сме и ще напомняме дълго на хората, че трябва да валидират. Няма да има ограничения. Колкото трябва - толкова. Ще има период на адаптация, много бавно и постепенно ще налагаме глоби и наказания", обеща Църноречки.

Той съветва хората да влизат в превозното средство винаги с подготвена в ръка карта, за да става по-бързо валидирането.

"Ще изпълняваме решенията на Столичния общински съвет. Много беше трудно взимането на тези решения дали да се увеличава цената на транспорта в София. Качва се бензин до небето, газ - не знаеш къде е, метрото работи на ток. Цената на картата и билета трябва да е с 30-40% повече. Ние нищо не сме качили, това е един компромис. Целта ни е да мотивираме граждани да пътуват с транспорт, а не с кола", подчерта Пламен Църноречки.

Близо 40 хил. билета са продадени за 4 дни от 30+, a 5-6 хил. са продадените билети 60+.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase