Снимка: БГНЕС
fallback

Летището в София все още се възстановява от последиците от пандемията от COVID-19, съобщават от аеропорта, цитирайки данни за пътникопотока през първите девет месеца на 2022 година. Почти 1 милион пътници по-малко в сравнение с 2019 г. са обслужени от януари до септември тази година. Статистиката показва, че за периода пасажерите са 4 457 749, предава БТА.

Летните месеци са традиционно по-силни, но през септември пътниците започват да намаляват, напомнят от летище "София". Общо 600 668 души са преминали през столичния аеропорт през деветия месец на годината. Това е с 3,5% по-малко от пътувалите през същия период на 2019 година. Международни редовни полети са използвали 531 565 души, което е с около 6 на сто по-малко спрямо 2019 година. Пътувалите по вътрешни линии са 22 928 на брой, което е спад от почти 18 процента.

Добри са данните за чартърните полети – през септември тази година те са с 48 процента повече в сравнение с периода преди пандемията.

Излетелите и кацнали самолети през септември са 5087, което е с 8% по-малко в сравнение с предпандемичната 2019 г., когато са били 5532, показват данните на летището.

Спад от над 17% се наблюдава и при обработените пощенски и товарни пратки, които през септември 2022 г. са общо 1612 тона.

Сред основните причини за по-ниските нива на обслужени пътници спрямо 2019 г. са страхът на хората да пътуват заради COVID-19, както и военните действия в Украйна. Влияние върху цифрите оказват и ситуацията по европейските летища, отмяната на полети при някои авиокомпании, както и високите цени на горивата, сочи анализ на аеропорта.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

6

Анонимен

преди 1 година

На кой му се пътува на тези цени на билетите ?! И какво ни предлагат на тези цени - полети закъсняващи с излитане и кацане поне с час , мръстотия по летището и неграмотни служители .

5

Анонимен

преди 1 година

Как ще се възстанови, като търговската част е орязана напълно? Няма магазини, ресторанти, забавления. Нищо няма на този Т2. От както дойде Соф Кънект затвори всичко. Само 2 магазина работят. Има литища в Сингапур, където има и фризьорски салони, и бани с душове....тук нищо няма. Простотия пълна. Да не говорим за хигиената в тоалетните и за шатъла между терминалите, отврат.

4

ИВАН ИВАНОВ

преди 1 година

Съдеики по заглавието на статията трябва незабавно РЗИ да проверят летището да не би да има температура или да не е загубил обонянието си. Резил просто !!!!

fallback