Снимка: БГНЕС
fallback

Времевият билет за градския транспорт в София може да бъде въведен от началото на 2023 г. При него цената на пътуването ще зависи от времетраенето му, а не от това колко превозни средства са сменени за съответното време. За пътуване от 30 минути, независимо от прекачванията, ще се плаща 1.60 лева, а за пътуване от 60 минути - 2.20 лева.

Това става ясно от проект за промяна на Наредбата за реда и условията за пътуване с обществения градски транспорт в столицата, публикуван за обществено обсъждане.

Още през 2021 г. управляващото мнозинство в София обяви, че цената на билетите за градския транспорт ще зависи от времето за пътуване. Тогава беше обещано, че новата тарифна политика ще е в сила от началото на 2022 г. Сега срокът е изместен за 1 януари 2023 г.

В края на миналата година в Столичния общински съвет се заговори за нова тарифна политика за пътуване в обществения транспорт в града. Всички общински съветници стигнаха до консенсус, след като заработи и новата тикет система, която струва близо 100 милиона лева.

Пътниците не са запознати с новата тарифна политика, за тях е важно цената на билета да не се увеличава и предпочитат да пътуват с абонаментни карти, показва проверка на БНР.

Ако всичко върви по план, новата тарифна политика трябва да стартира през есенните месеци и най-късно в началото на следващата година, обясни общинският съветник Димитър Вучев от ГЕРБ-СДС.

"Дневната карта е един от продуктите с най-голямо търсене, но основният фокус следва да бъде и към годишната карта, която запазва своята стойност – лев на ден, 365 лева за 1 година", каза той. Ще се стимулира покупката на електронни билети, стана ясно от думите му.

Проблемът с нередовния градски транспорт и големите интервали на движение ще надвисне, той засяга градския транспорт навсякъде у нас заради енергоносителите, отбеляза Вучев и изрази надежда да се намери решение, за да не се стигне до разреждане на линиите. Броят на пътуващите без документ през последните години е спаднал изключително много и в момента техният дял възлиза на 4-5%, посочи още Вучев.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

16

Анонимен

преди 1 година

В моя град от 2018г. има билет за време. Вярно транспорта е редовен и разстоянията не са огромни като софийските. Времето на билета е за 90 мин. и така спокойно може да отидеш от единия край на града до другия, да свършиш някаква малка работа примерно и да се прибереш. Може да смениш колкото си искаш автобуса. За малки и средно големи градове тази система е идеална.

15

От народа

преди 1 година

Тази схема на транспорта, не може в никакъв случай да важи за София. Мисля, че трябва да се засрамите. Копирате всичко от западнитебщ държави, без да се замисляте, дали това би вървяло в България.., замислете се защо не модщже това да върви в София. Хората, не си плащат данъците, за да ни управляват неграмотни , copy-past хора. Всички до един от управляващите до тук, не заслужава и да бъде във властта.

14

смях

преди 1 година

Как ще пътуваш с две превозни средства за 30 минути, като интервалът им на минаване е повече от 30 минути. Пак не го измислиха както трябва, ама пък за лакоми за пари.

fallback