Снимка: БГНЕС

Около 10 000 тона хартия годишно преминават през пощенските ни кутии само в София под формата на неадресирана реклама. Това съобщи пред БНР Георги Табаков, координатор комуникации на проекта „СТОП реклама!“ и председател на Българския икономически форум.

"Това са от порядъка между 170-200 000 дървета, които са необходими за производството на тази хартия", пресметна той.

Целта на кампанията е да се намалят количествата на неадресираната хартия в пощенските кутии на домакинствата в столицата.

Направени са две проучвания – едното през 2019 г., когато е подготвен проектът и друго – в началото на 2022 г.

"И двете проучвания показаха едно и също нещо – близо половината от домакинствата в София биха искали да имат възможност да се откажат от получаване на хартиена реклама. 47% е точното число на хората, които искат да се откажат", поясни Табаков в предаването "Преди всички".

По-младата аудитория иска да се информира през мобилни апликации. Около 42% искат да продължат да получават хартиена реклама, като сред тях има хора от всички поколения, не са само по-възрастните, отбеляза Георги Табаков.

Всеки може да поръча своя стикер за включване в каузата на сайта на кампанията.

"Не мислим, че само със залепянето на един стикер ще се оправят нещата. Това е видимото от нашия проект. Всъщност е много важно проблемът да бъде решен при източника – големите търговски вериги и фирми, които отпечатват тези големи количества реклама. Ние това целим – те да намалят тиражите си", коментира Табаков.
По думите му в тази посока се работи в синергия с големите вериги и няма противопоставяне.

47-те процента, които искат да се откажат, не са маркетинг цел на големите вериги и по-скоро се дразнят от получаването на подобни реклами, аргументира се още Табаков.

Той уточни, че това ще бъде от полза и за търговските вериги, които ще намалят разходите си.

Коментари Напиши коментар

Услугата коментари е временно недостъпна. Извиняваме се за неудобството.