fallback
 
Новото ограничение за движение до 30 км/ч в част от центъра на София вече е факт, като товажи за улиците в карето между булевардите "Пенчо Славейков", "Прага", "Скобелев" и "Витоша". 
 
"Най-важният ефект, който се цели, е повишаване на пътната безопасност и намаляване на инцидентите. Неслучайно е подбрано това каре, тъй като в момента вътре имаме достатъчно инфраструктура, която физически ограничава скоростта на движение, така че да се гарантира спазването на тази забрана", коментира Димитър Петров от Дирекция "Управление на трафика" в Столичната община в ефира на Bulgaria ON AIR
 
"Това решение за "Зона 30" наистина е доказано, че води до подобряването на пътната безопасност и намаляване на инцидентите. Правейки една такава зона по-сигурна от гледна точка на пътните условия, се стимулира използването на велосипед, тротинетки и други алтернативи на личния автомобил", каза още Петров.
 
"През следващите месеци ние ще наблюдаваме местата, на които има предпоставки за нарушаване на това ограничение, така че впоследствие да го преведем в състояние, в което да не допуска движение с повече от 30 км/ч. Крайният ефект от въвеждането на такъв тип зона и разширението ѝ в града е да се създаде един навик на водачите, когато карат по малките улички, да свикнат, че трябва да шофират с по-ниска скорост и повишено внимание", изтъкна Петров. 
 
Гледайте целия разговор във видеото.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

17

Факт

преди 2 години

Доказано е, че такива ограничения на скоростта винаги водят до повече ПТП-та. Това го знаят всички експерти по пътна безопасност, на за съжаление в България няма такива експерти

16

Анонимен

преди 2 години

Тоест, да бутаме колите когато сме в центъра. Или ограничението е за да ходим пеша? А рикши няма ли да сложите? Хем ще създадете работа, хем ще е екологично.

15

Анонимен

преди 2 години

До Анонимен 2 - Автомобили с Евро-6 замърсяват 2 пъти по-малко с азотни окиси, но същоъо количество въглероден окис от Евро 4! Значи, ако в зона за евро 6 има 2х броя автомобили с Евро 6 - то замърсяването ше е даже малко повече отколкото от Х броя автомобили с Евро 4!!! Ама нееее.... Евро 6 трябва да е! Щото е най-нов стандарт!

fallback