Двойно разширяване на "синята зона" се готви в София. Планира се и увеличаване на "зелената" с над 500 места. Предложенията ще бъдат внесени за гласуване в Столичния общински съвет до месец. 
 
Какви ще са позитивите и негативите, ако предложението бъде прието?
 
"Не говорим за сериозно разширяване на зоните за платено паркиране. Една част от "зелената зона" става "синя". Зоните за платено паркиране както в Европа, така и по света, имат една основна цел - да демотивират идването с коли по централните части на големите градове", каза в ефира на Bulgaria ON AIR зам.-председателят на транспортната комисия в СОС Зафир Зарков.
 
Според него това ще доведе до по-чист въздух, по-малко шумово замърсяване и по-малко трафик.
 
"Това е и поредната стъпка, която в последната година сме обсъдили. Една част от "зелената зона", която буферира именно "синята зона". И затова нерядко "зелената зона", която е близо до идеалния център на града, се превръща в паркинг, защото са по-евтини и може престоят на автомобила да бъде повече време. Това води до по-трудно място за паркиране на живущите. Когато има по-сериозни ограничения за автомобилите, няма начин това да не доведе до намаляване на тяхното присъствие в идеалния център", допълни Зарков.
 
И подчерта, че подобряването на условията в градския транспорт също е изключително важно. 
 
"Централните градски части в големите градове са подложени на този натиск от автомобили. Също така в район "Средец", "Оборище". Нашият град остава рекордьор по притежаване на автомобили от хората. Така че това ще става все по-голямо предизвикателство. Ние ще трябва да намерим адекватните решения, за да можем нашият град да диша", заяви Зарков.
 
Запитан дали ще има по-строг контрол в крайните квартали заради неправилното паркиране, Зафир Зарков отговори: 
 
"Не е проблем, който може да бъде решен веднага, но в ЦГМ бяха обособени такива звена, които имат правомощията да контролират и да санкционират при неправилно паркиране. Ние предлагаме да бъдат премахнати трите места "Безплатен служебен абонамент", които до момента се ползваха от всички институции. Предлагаме и да се ограничи до 5 броят "Служебен абонамент" на административен адрес, защото ме свидетели на институции, които имат по 10-12 служебни места".
 
Той добави, че все още не е обсъждано въвеждането на "червена зона".
 
"Градският транспорт трябва да бъде по-удобен и да осигурява необходимия комфорт на пътниците, за да бъде предпочитан пред личния автомобил. Но в момента заради пандемията той изпитва доста сериозни финансови затруднения, защото ние не го ограничихме", коментира още Зарков.
 
Вижте целия разговор във видеото.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase