Половин София остана без топла вода в пика на жегите през летния сезон. Различните квартали - в центъра и източните, няма да разчитат на душ в различни периоди, като минимума е седмица.

Може ли като ни спрат топлата вода да си търсим правата като клиенти, които са лишени от дадена услуга?

"Живеем в 21 век, в който се предполага, че трябва да има алтернатива, дори когато се прави ремонт. Разбира се, че можем да си търсим правата. Повечето хора не знаят какво пише в договорите им, получават фактура, изчисление и си плащат сметките. Когато се сблъскаме с този тип проблеми, тогава започваме да си търсим правата", каза председателят на Асоциацията за защита на потребителите Пейо Майорски.

Той посочи, че алтернативни трасета не са изградени.

"Това са общите правила, тоест те не спазват чл. 6, глава втора - това е техен ангажимент - целогодишно да осигуряват водоснабдяване. В зимния период трябва да имат готовност да подават топлоенергия. Всяка сграда, сключила договор с дружеството, може да си търси правата", подчерта събеседникът за Bulgaria ON AIR.

Продавачът е длъжен 15 дни преди спирането да уведоми ползвателите, стана ясно от думите му.

"От ТЕЦ-а обикновено пишат съобщение на сайта си. Това, което не правят, е, че с фактурата си не пращат индивидуално съобщението, а това не е нещо особено откъм софтуер. Има случаи, в които си правят труда чрез новините на някоя телевизия да съобщят за спиране. Можем да си търсим правата с колективен иск", допълни Майорски.

По думите му тази година ремонтът е грандиозен.

"Планирането на ремонта се прави на дати, които се смята, че са добри за тях. Трябва да има алтернатива", категоричен бе Майорски.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase