Снимка: БГНЕС
fallback

Изравнителните сметки за отоплителния сезон са готови, но с тях дойдоха и неприятните изненади за мнозина абонати на "Топлофикация". Те алармираха за високи сметки за парно и топла вода, въпреки очакванията да им възстановят надвзети суми.

Константин Богданов първо получава изравнителна сметка, в която пише, че има да взима пари, а със следващата фактура става ясно, че дължи близо 300 лева.

"Аз лично не разбрах, според мен и един счетоводител не би разбрал абсолютно нищо от тези сметки. Имам да взимам 16, 60 най-вероятно или, предполагам е малката, а не голямата сума. По-възмутителното беше, когато 2 месеца по-късно получавам, че имам неплатена сметка за 278 лева", каза Богданов пред bTV.

Константин оспорва сметките. Категоричен е, че няма дължими стари сметки и не може да си обясни защо дължи толкова.

Според "Топлофикация" разминаването идва от това, че абонатите са очаквали върнатите пари от по-ниската цена на газа да покрие дължимото от изравняването.

"Тук обаче има нещо, което може би клиентите ни все още осмислят, че една част от сметките, които трябва да бъдат върнати, изравнителните сметки за топлинните счетоводители на практика вътре е включената и тази сума от ретроактивното намаление, но тази сума не може да бъде върната на ръка, нито могат да бъдат покрити стари и просрочени задължения", заяви Елизабет Павлова, говорител на "Топлофикация".

"Вижте голямата грешка на политиците, това е политичекси гаф, който не мога да опиша, изрично подчертахме, че ретроактивното връщане на средства ще внесе смут. Хората сега като разберат, че няма да получат обратно средства, ами ще имат да доплащат, не знам кой какво ще обяснява на потребителите“, каза Иван Хиновски.

Експертите предполагат, че хаосът със сметките ще продължи и през септември, когато ще се получават фактурите за август.

"Навлизаме в една пълна неопределеност на нашите сметки, защото се сместват три различни потока информация - първият поток различните цени на газа, помесечни, вторият  - различната енергия потребена, която се определя въз основа на дялотово разпределение на ниво етажна собственост и третият е вашето лично потребление", допълни Иван Хиновски.

Всеки, който иска да обжалва сметката си, може да го направи до края на месеца.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

29

Анонимен

преди 3 години

Докато продължаваме да се заиграваме с Русия, Путин, Сечин, Милер и так далее руски *** не чакайте намаляне на сметките.

28

симеонов

преди 3 години

сиреч абонатите трябва да платят тази загубена по пътя на тръбата топлина и на това му се казват "общи разходи" и колкото е по-студено и колкото по-малко хора ползват водата , която се топли денонощно, толкова по-скъпа става тя. Иначе не излиза сметката. В общи линии обявената цена за куб. метър подгрята вода се удвоява. Водата загрята с ток в бойлер в момента може би да е по евтина. или поне си знаеш сметката. Докато при общата услуга , която би трябвало да е по-евтина може да има изненади

27

симеонов

преди 3 години

значи нещата са така: топлофикация доставя топла вода /напр.60 C / до абонатната станция, която е нейна собственост и там отчита топлината , която е ползвана в мрежата , която е собственост на абоната и си иска парите от абоната. Има и топлинен счетоводител , който преразпределя топлината изхарчена от абонатната станция между жилищата. Топлата вода посредством помпа циркулира денонощно по две тръби до водомерите на всички , като междувременно и отоплява напр. клозета или кухнята зиме и лете

fallback