Снимка: Bulgaria ON AIR.
fallback

Столичната община поставя допълнителни стъпала на входовете на метростанции в София с цел те да служат като диги срещу наводняването им. Такива диги вече са поставени пред стълбите на НДК и новата станция на бул. "България", която трябва да бъде пусната в експлоатация до края на месеца. Гражданската организация "Спаси София" сигнализира за допълнителното повдигане и циментиране на входовете на метрото и се противопостави на тези действия.

Тези обещания са гасене на пожар и търсене на изход от ситуация като наводненията. Явно, който е смятал шахтите, не ги е проектирал както трябва. Това каза в "България сутрин" независимият общински съветник Борис Бонев.

Той даде пример с Париж, където имало огромни отводнители, за да не прескача водата. "Възниква въпросът кой не си е свършил работата инфраструктурата да не може да поема големи количества вода от валежи. При положение, че това е новопроектирана метростанция. Очевидно е, че това е недобро решение, грозно, пречи на хората с двигателни затруднения", подчерта Бонев.

Според него един от мотивите за това инфраструктурно решение е, че е евтино.

"Метрото е изключителна система - гръбнакът на транспортната система в София, но само то няма как да реши проблемите с наземния градски транспорт. Преди време имаше много повече автобуси, трамваи. В други градове, когато се пусне метро, не се съкращават коли на градския транспорт. В София концепцията за това, че автобуси и трамваи возят пътуващите до метрото не е ясна", допълни той за Bulgaria ON AIR.

"МВР допусна напрежение пред румънското посолство. Протестите са протести, за да предизвикват неудобство. Така е по цял свят", заяви Бонев.

Той коментира и скандала с обществената поръчка за осветлението на София.

"Подготвили сме информация за броя на глобите на фирмите, които отговарят за осветлението в столицата. Очевидно е, че имаме проблеми с него, дори в централни улици като "Съборна", където то не работеше само преди няколко дни. Тази поръчка е неаргументирана. Няма анализ и ще настояваме за прекратяване ѝ и с прозрачност да бъде пуснат нов търг с нормална цена", допълни общинският съветник.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

23

Партизан Торбаланов

преди 3 години

"Протестите са протести, за да предизвикват неудобство. Така е по цял свят", заяви Бонев."ДА ДЕ, АМА КОГАТО ПРЕДИЗВИКВАТ НЕУДОБСТВА НА ВЛАСТТА.....А КОГАТО ПРЕДИЗВИКВАТ НЕУДОБСТВА НА МИРНОТО ГРАЖДАНСКО ОБЩЕСТВО СЕ НАРИЧА ТЕРОРИЗЪМ...!!! А СПРЯМО ТЕРОРИСТИТЕ СЕ ДЕЙСТВА БЕЗКОМПРОМИСНО И ТАКА В ПО ЦЯЛ СВЯТ!!!

22

Анонимен

преди 3 години

При всеки по-силен дъжд, канализацията в централната част на София, започва да връща водата и да пълни мазетата. Причината е ясна - тясна канализация , която не може да поеме многократно по-голямото количество вода, заради асфалтирането на улиците и застрояването на дворовете, където преди това попиваше голяма част от водата. За станциите на метрото би трябвало да има канализация за оттичане на водите на входовете на подлезите, но с тази тясна канализация и там ще се получи връщане на водата.

21

За съжаление

преди 3 години

както казах, дори коефициентите да са запазени, проектантите винаги ще намерят вратичка, която да им даде още някой озеленен покрив, някой озеленен паркинг, някоя обитаема подпорна стена... А само с копане няма да стане първо трябва проучване, ЦЯЛОСТНО проектиране и в крайна сметка ЗАБРАНА. За строеж в зоната, където е старата канализация. Високи сгради трябва да се предвиждат за строеж само там ,където инфраструктурата може да поеме натоварването. Антипример - Площад Македония. Потресаващо!

fallback