Снимка: БГНЕС
Напрежението сред търговците в моловете расте и те са готови да излязат на протест. Те настояват за по-ниски цени на наемите и намалено работно време. Търговските обекти отвориха преди две седмици, но търговците все още отчитат малко клиенти и много натрупани загуби.
 
"Клиентите са много по-малко от преди. Това не е неочаквано поради ред причини. Заради това, че много от хората предпочитат да не излизат от вкъщи, въпреки че падна забраната. Заради това, че е некомфортно да се пазарува на два метра един от друг. Некомфортно е да избираш стока и да ти дишат в гърба. Борбата на търговците е да оцелеят, не да излязат "на зелено", каза Мариан Колев от Българската ритейл асоциация в ефира на Нова ТВ. 
 
По думите на Колев по времето, през което имаше забрана за работа на търговски обекти и молове, е задължително освобождаването от месечен наем. От Асоциацията настояват и за фиксиране на неустойките при разваляне на договор за такъв. "Много от наемодателите са предвидили неустойки в размер на дължимите суми до крайния срок на договора. Понякога става въпрос за 5-7 години", уточни Колев.
 
Собствениците на магазини искат и работното време да бъде намалено и да затварят в 20, вместо в 22 часа. Мариан Колев обясни, че това ще намали разходите им за осигуряване на работна сила и ще осигури повече време за дезинфекция.
 
Емануил Гинев е управител на търговски обект и обясни, че клиентите рядко пазаруват след 20 часа. По думите му в последните две седмици се отчита 25-30% спад на печалбите.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase