Снимка: БГНЕС

Софиянци са се оплаквали най-много от незаконно строителство и административно обслужване на местния омбудсман през изминалата година. Това става ясно от годишния отчет на обществения посредник.

Още по темата

Жалбите за строителство се нареждат на второ място, а на първо се оказват сигналите извън правомощията на омбудсмана – 31 броя. От незаконно строителство са се оплакали 23-ма души. Следват жалбите и сигналите във връзка с административното обслужване, етажна собственост и благоустройство. За нередности в транспорта и паркирането едва 10 души са подали сигнали.

От отчета става ясно, че до омбудсмана през изминалата година са постъпили 152 жалби. Броят им бележи намаление спрямо 2018 г. с 35%, когато са постъпили 232 сигнала. Голямата разлика в сигналите е от факта, че в последните дни на 2018 г. са постъпили 92 сигнала от собственици на жилищни имоти срещу проекта за подробен устройствен план за „Младост 1 - Мусагеница“. „В сравнение с 2018 г. през отчетния период има леко увеличение на жалбите и сигналите, свързани със затруднения при административното обслужване, устройство на територията и незаконно строителство, управление на етажната собственост. Намаление се наблюдава при жалби с предмет образование, социални дейности, шум, търговска дейност“, се посочва в отчета.

През 2019 г. омбудсманът е помогнал за изграждане на изкуствени неравности за ограничаване на скоростта на автомобилите на ул. „Астана“. Изграждането на легнал полицай е било по жалба на родител, чието дете било блъснато от лек автомобил на въпросната улица. Бащата предложил да се вземат мерки срещу неправилно паркираните автомобили и да се изградят повдигнати пешеходни пътеки. Именно общественият посредник е внесъл предложението в общината, където било одобрено.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase