Снимка: ВМРО

Председателят на транспортната комисия към СОС Карлос Контрера (ВМРО) обяви, че следващата седмица започва разглеждане на транспортната задача на обществения транспорт и се предвиждат повече средства за по-удобен и бърз градски транспорт, съобщава пресцентъра на ВМРО.

Още по темата

По време на заседанието на комисията на 9 декември се проведе дебат върху предложението на кмета на Столична община за промяна на данъците – данъкът върху МПС и данъкът върху възмездното придобиване на имущество. Общинските съветници спориха дали на този етап е необходима такава стъпка и какъв ще е ефектът от нея. Според прогнозите на Столична община прекият ефект ще бъде увеличаване на приходите с 18 млн. лв. от данъка върху МПС и с около 20 млн.лв. от данъка върху възмездното придобиване на имущество.

Карате стара трошка? Данъкът на замърсяващите коли в София скача

Карлос Контрера разви тезата, че значителна част от средствата са предвидени за подобряване на обществения транспорт и даде няколко примера в тази посока.

За целите на настоящата комисия ще се фокусирам само върху един аспект – транспортната задача на обществения транспорт за 2020 г. На първо място – пускането в експлоатация на Трети метродиаметър през 2020 г. ще наложи увеличаване на транспортната задача на „Метрополитен“ ЕАД с приблизително 900 000 км, които трябва да бъдат разчетени, съответно разплатени.

Преминаването на линии 84, 184 и 123 от Столичен автотранспорт към Столичен Електротранспорт (който ще ги обслужва с електробуси) съответно ще доведе до заплащане на по-висока цена на километър пробег, тъй като цената на Столичен електротранспорт е по-висока от тази на САТ.

„Следва да имаме предвид и че допълнителни средства ще са нужни за разширяване на ремонтната програма за вътрешно кварталните улици, както и за отчуждаване на терени за улици и за изграждане на улици“, коментира Контрера.

Карлос Контрера изрази учудване, че БСП наричали повечето средства за градски транспорт „запушване на дупки“ и то при положение, че те непрекъснато предлагали да се увеличат средствата за обществен транспорт. Според Контрера допълнителното финансиране е предназначено и за намаляване на интервалите на движение, за което имало предложения от различни райони и квартали. Представителят на ВМРО смята, че БСП и представителите на „Демократична България” нямат ясна позиция, а увъртат по темата с данъците.

Не може непрекъснато да искаш повече пари за инвестиции, но да не даваш нито едно решение откъде да дойдат те. Смятам за абсурдно предложението на „Демократична България“ да се увеличат данъчните оценки на имотите, защото това щяло да доведе до покачване както на данъка върху недвижимите имоти, така и на такса смет при това за целия град.

Контрера обяви, че в София има регистрирани над 770 000 автомобила и около половината от тях (395 000) са с ЕВРО 1 или 2, т.е. от най-цапащите.

Предложенията на госпожа Фандъкова, макар и да не са популярни, са правилни и затова трябва да бъдат подкрепени. В политиката не всички мерки са консенсусни, завърши Контрера.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase