Снимка: БТА
fallback

Трасето на велосипедната алея от ВТУ "Тодор Каблешков" до гара "Пионер" бе представено днес от кмета на Столичната община Йорданка Фандъкова, транспортния министър Росен Желязков и главния архитект на София Здравко Здравков. Цялата територия е собственост на НК "Железопътна инфраструктура".

По думите на Фандъкова това е един труден проект, но изключително важен и знаков за столицата. Той е с площ над 60 дка и дължина над 3 км. Целта е всички квартали на София да имат връзка с парковете на града, като се използва трасето на излязлата от експлоатация жп линия за развитие на веломрежа. Идеята е от началото на велоалеята в район "Слатина" до гара "Пионер" да се се създадат велосипедни връзки за зала "Армеец".

Росен Желязков информира, че планът се изготвя и скоро ще бъде представен за обществено обсъждане. Когато той влезе в сила, Столичната община ще може да претендира за придобиване на имота, а това ще стане факт с решение на Министерския съвет. 60 на сто от тази територия ще бъде за озеленяване и ще служи за придвижване с всички немоторни превозни средства, подчерта Желязков.

Арх. Здравков представи детайлно проекта на цялото трасе, като подчерта, че то е проучвано дълго време. Връзката с парк "Борисова градина" ще стане чрез бул. "Симеоновско шосе", предаде БТА.

Изграждането на велоринга, който обслужва южните части на София, е предвидено с план-схема на велосипедната мрежа към действащия Общ устройствен план на София. Извършени са проучвания на възможните трасета за велосипедна връзка на зала "Арена Армеец", Софийския метрополитен и велосипедната мрежа на Борисовата градина.

Трасето е разделено на два подучастъка, всеки от които се характеризира със специфични проблеми за решаване по отношение напречни връзки с околните територии, съществуващи пешеходни и транспортни подходи, терен и възможност за съвместяване на велосипедна алея с паркова пешеходна алея, за да се постигне възприятие за линеен парк, обясни арх. Здравков.

Първият подучастък започва от гара "Пионер" до тунела на "Цариградско шосе", а вторият - от тунела под "Цариградско шосе" до действащата регулация на "Източната тангента".

Велоалеята е ситуирана по следата на напълно демонтираната жп линия и следва плавния наклон на съществуващия терен, като по този начин се осъществява връзка с изградената улична мрежа и съществуващата инфраструктура, обясни арх. Здравков.

По думите му проектът може да се реализира още през следващата година. Поради ранната фаза на проектиране все още няма определен бюджет на проекта.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

17

Гонзо

преди 4 години

Юрданке, пусни трамвай ***.........Или се махай там от където си дошла. 1,5 млрд. лева имаш и Нищо. Много Крадеш Юрданке.

16

Анонимен

преди 4 години

о не вземат да ремонтират тия тари ж п линии ами ще правят вело алея явно пак ненкави пари ще прибират

15

БДЖ София

преди 4 години

Нагли софиянци окрадоха парите ,селата нямат канализация и пътища,линейка неможе да стигне за болни хора и т.н.ТЕЗИ ГЕРБ строят да се пукат от хвалене.Колко неща правя за София с чужди пари.

fallback