Кадър: Bulgaria ON AIR

Е-тротинетките набраха голяма популярност в столицата само за дни. Те бяха разрешени по решение на общината, за да се намали трафикът и да се подобри качеството на въздуха.

Тротинетките трябва да се движат по обособени велоалеи, но се оказа, че правилата не се спазват, а това създава предпоставка за инциденти.

Още по темата

Експерти призовават те да бъдат забранени, докато не бъдат изготвени правила за управлението им.

"Столичната община няма инструмент, който да позволи възпирането на една такава компания да предоставя своята услуга в града. София се опитва да регулира и да работи близко с компанията, за да създаде правила", обясни Петко Анчев от проект "Зелена София" на Столичната община.

По думи на председателят на Съюза на преподавателите по автомото подготовка Йонко Иванов това е доста срещан модел в страната - първо да позволим нещо да се случи и после да берем плодовете.

"За сетен път сложихме каруцата пред коня. Не е оправдание, че операторът е навлязъл в държавата", категоричен бе той и коментира, че скорост до 30 км/ч води до тежко нараняване при инцидент и все още не ясно кой ще следи дали ограничението се спазва.

Анчев обясни, че тротинетките за споделено пътуване от компанията, която ги предлага, имат програмиран софтуер, който не им позволява да развият по-висока скорост от 20 км/ч.

"Тротинетките нямат място по тротоарите, това ще бъде дефинирано в закона. Мястото им е във велоалеите и в най-дясната част на пътното платно", обясни Анчев пред Bulgaria ON AIR.

Столичната община работи, за да бъдат приети промени в Закона за движение по пътищата, но става въпрос и за култура на придвижване на българите. Според Иванов обаче се мисли повече са интересите на бизнеса, а не за безопасността на пътя.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase