Въведена е еднодневна дигитална карта за всички градски превозни средства, която е на стойност 4 лв. и се купува през телефона. Това каза изпълнителният директор на Центъра за градска мобилност Христиан Петров по БНТ.
Жега по спирките: А градският транспорт с разреден график
"Това, което въведохме е да променим и самия носител, на който е превозният документ. Вече имаме възможност този носител да бъде дигитален", поясни той.
"Човек може да закупи еднодневна карта за 4 лв., която позволява да се возиш в наземен градски транспорт и в метро, колкото искаш", коментира той, като уточни, че дневно броят на продадените такива билети достига до 1 000.
За талона с 10 билета, Петров поясни, че може да се използва от няколко пътниците едновременно. Той поясни, че от миналата година досега има продадени над 56 000 талона с 10 билета.
"Ние позволихме на пътниците да ползват тези талони, без да покажат и последния, който да е задължителен при проверка. За миналата година нямаме нито един издаден акт, нито един глобен пътник, затова, че не е показал последен талон или че са били двама в превозното средство, а са ползвали един талон с 10 пътувания за 2-ма или 3-ма пътника", поясни изпълнителният директор на ЦГМ.
"Тази промяна я направихме, за да улесним пътниците, защото за нас най-важното е пътниците да са редовни и да имат валиден пътен документ", добави Христиан Петров.
Според него по този начин всъщност ще се избегнат и случаите, когато пътникът си е изгубил последния талон или той се е изтрил и се получават конфузни ситуации, които не са в интерес нито на контрольорите, нито на пътниците.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase
Коментари Напиши коментар
10
Никк
преди 4 годиниШофьора също може да продава билети и без контрола - живях в Англия, там автобусите са с една врата и всички се качват и слизат от там. (Не говоря за Лондон). Купуват си билети от шофьора или му показват картата си за пътуване и минават на вътре. Това нещо може да стане тук вечерно време и рано сутрин, когато няма контрола в автобуса
9
Никк
преди 4 годиниСпоред мен драстично увеличаване на ползването на услугата "градски транспорт" е драстично намаление на цената на билета - примерно на 0.50лв. Тук важно е условието събираемостта да се увеличи близка до 100%. Това ще доведе до същия приход със сегашния, но на по ниска цена. Има градове със ~100%събираемост. По един контрольор. Ще кажете - скъпо ще е. Но ще сте спести от хайките на екипи, проверяващи и коли, ще се повиши заетостта на хората. Шофьора също може да продава билети и без контрола.
8
Анонимен
преди 4 годиниНе разбрах къде е новината?