Архив: Булфото
fallback

В София засега няма да се въвеждат нови зони за платено паркиране, нито да се увеличава цената на услугата, каза  столичният общинският съветник от ГЕРБ Зафир Зарков във връзка с приетия план за устойчива градска мобилност на Столична община.

"Червена, синя, зелена зона и пари, това за мен са само подвеждания за хората. Нито аз, нито Столичният общински съвет имаме намерение в близко бъдеще да се увеличават цените на зоните“, обяви кметът на София Йорданка Фандъкова.

Тя обясни, че идеята за въвеждане на червена зона за паркиране в столицата е на хората, които са подготвяли този дългосрочен план до 2035 г. "Отсега да говорим за след 15 години, каква ще бъде цената на зоната, ми се струва меко казано несериозно“, обясни тя.

Според готвения план Червена зона ще се обособи до 6 години в идеалния център на столицата. Предлага се новата зона за паркиране да е с по-рестриктивни условия спрямо синята – максимален престой до 1 час. Червена зона трябвало да обхване най-представителната част от центъра на града. Отделно пък Синята зона щяла да бъде разширена. Обмисляло се Зелената зона също да нарасне по места, както и въвеждането на жълта зона.

Зелена, Синя... Общината готви удар срещу колите и с Червена зона в София

Приетият днес устройствен план обхваща периода до 2035 г., целта е София ще се приобщи към градовете с устойчива градска мобилност, поясни Зарков.

По думите на Фандъкова въвеждането на синя и зелена зона е практика в по-голямата част на европейските столици. "Взехме модела от Виена. Там, където има необходимост, да се разширява зелената зона. Знаете, че го правим и резултатът е приемлив за хората“, поясни тя.

"Ако в миналия век автомобилите бяха основен приоритет за придвижване в един град, то сега пирамидата трябва да се обърне и да се даде приоритет на пешеходното придвижване в града, на велосипедното и на обществения транспорт“, коментира Зарков, цитиран от "Фокус".

По думите му в този план има над 200 мерки и препоръки.

"Препоръчаните червени зони и увеличение на цени, които в последните дни се коментираха, със сигурност не са предмет на скорошно обсъждане. Нямаме намерение нито да повишаваме цената на зоните за платено паркиране, нито да въвеждаме нови зони, нямаме намерение да увеличаваме и техния обхват“, обяви Зарков.

Фандъкова допълни, че продължава изграждането на паркинги в столицата.

"Буферни паркинги имаме няколко по линиите на метрото. До края на тази година или началото на следващата ще имаме още два буферни паркинга по третата линия на метрото. Единият в кв. "Овча купел“, а другият на "Околовръстния път“. Това е много важна стратегия“, коментира столичният кмет.

Тя допълни, че ЦГМ има още задачи за паркингите на Централна гара: "Не само, че има планове, по тях се работи. Това са важните мерки."

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

8

Анонимен

преди 4 години

Платените зони за паркиране в София са дивашка работа. Мутрите намериха още един начин да ни съдират кожите. Да вземат пример от Виена, какво направиха там преди да въвеждат платени зони за паркиране. Да вземат пример от Виена и как е организирано движението там и защо там почти няма задръствания, въпреки че движещите се едновременно коли са доста повече.

7

Анонимен

преди 4 години

Предлагам да сложите кутии с процеп навсякъде по града. До кутиите - портрет на Тиквата. И като в Гърция - минава човек покрай кутията, спира се пред портрета, прекръства се и пуска лептата в кутията.Защото на вас, гербавите, много ви трябват!

6

Анонимен

преди 4 години

Крадци и мошеници! Докато не ни обезкостите напълно няма да мирясате!

fallback