Снимка: архив, Булфото

Ограничаване на колите в центъра на София е основна цел на градската управа. С проекта на план за устойчива градска мобилност с хоризонт до 2035 г. експертите от “Инфрамобилплан” предлагат на общината да се направи пешеходна зона част от бул. “Цар Освободител”, обясни пред “Труд” общинският съветник Зафир Зарков.

Целта на мярката е да се ограничи транзитният трафик през центъра на града, като се прекъсне пътят на колите и те да минават по ринговете на града.

Експертите предлагат бул. „Цар Освободител” да се затвори след ул. “Раковска” – от “Орлов мост” към Народното събрание, но още не са конкретизирали идеите си.

Друго предложение е да се затвори пресечната точка на бул. “Дондуков” и бул. “Цар Освободител”. Важно е всички тези идеи да бъдат широко комуникирани с гражданите, допълни Зарков.

Планът обхваща политики по всички видове транспорт и ще бъде гласуван от СОС. Предлага се и ограничаване на доставките за магазините от камиони само с Евро 5 и 6.

Експертите предлагат и паркирането да поскъпне в платените зони, запълнени на над 85%, което не е сигурно, че съветниците ще приемат. Логиката е, че ако зоната е толкова пълна, значи цената е ниска и не води до това по-малко коли да влизат в центъра.

В останалите райони на града се предвижда въвеждане на жълта зона, където паркирането ще е безплатно. Идеята е да бъдат обособени и разчертани паркоместата и пътна полиция да осъществява контрол дали се паркира правилно.

Ще се строят буферни паркинги на бул. „Монтевидео”, бул. “Ботевградско шосе”, кв. „Надежда”, кв. “Люлин” под метростанция “Сливница”. Ще бъде довършен и този на бул. „В. Левски”.

Отделно във вече приетия доклад с описани в него мерки за чист въздух е предвидена рестрикция за старите коли и по-специално за тези, които са с по-ниски екологични стандарти от Евро 5 или Евро 6. При продължаващо с дни замърсяване на въздуха и прогноза за такова, те няма да бъдат допускани в центъра. Предстоят законодателни промени за да се осъществи контролът по мярката.

Има и предложение да се въведе зелена зона между бул. “Шипченски проход”, ул. “Л. Стоянов”, бул. “Цариградско шосе” и бул. “М. Еминеску”. Според Зарков това не е удачно, защото въвеждането й силно ще редуцира паркоместата на живущите в района и е необходимо да бъде комуникирано отново с тях.

 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase