Снимка: архив "Булфото"
fallback

Една от мерките срещу големия трафик в столицата е въвеждане на такса "задръстване", която да регулира навлизането на автомобили в тежконатоварени пътни артерии.

Това посочи Теодор Караколев по време на представянето на доклада "Градоустройствена политика в София" на Експертния клуб за икономика и политика.

Автори на доклада са Георги Вулджев и Теодор Караколев.

Oще по темата

Приходите от Синя и Зелена зона трябва отново да се използват за подобряване на обществения транспорт, смята Караколев.

"Повишаването на таксите от зоните носят ползи заради намаляване на натиска на трафика в центъра на столицата", смята той.

Проблемите на градоустройството изискват по-децентрализиран подход, отбеляза на свой ред Георги Вулджев.

"Настоящата роля на общината от гледна точка на централно ниво трябва да се намали на по-ниско ниво", настоя той.

Според него отрицателните ефекти от регулаторната тежест на пазара на имоти са повече от положителните ефекти и водят до повишаване на цените.

"Позитиви от ограничаване на регулацията са създаване на повече имоти, по-ниски цени, повече работни места", категоричен бе Вулджев.

По-високото строителство в столицата, според него, ще доведе до по-малко унищожаване на природа, по-ниски разходи за самата община за изграждане инфраструктура, по-малко ползване на автомобили с по-кратка дистанция.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

205

Данаил Антонов

преди 5 години

90% от задръстванията са заради вечни "ремонти" на "ремонтите", така че хората ли са криви ? Намирам "идеята" за нагла и плод на объркани възприятия..Във всякакъв смисъл

204

Анонимен

преди 5 години

много обичам пешеходци да решават проблемите с трафика

203

Джак

преди 5 години

Караколев, я се върни на село. Вземи си и селските и няма да има задръствания!

fallback