Снимка: архив "Булфото"
fallback

София се моторизира, автомобилите се увеличават, пътниците в градския транспорт намаляват. Това показват резултатите от анкета за придвижванията в София, проведена при съставянето на План за устойчива градска мобилност.

От 2017 г. с обществен транспорт се придвижват 37% от респондените. За сравнение през 2011 г. те са 44% и в броя им се наблюдава значителен спад.

Процентът на хората, придвижващи се с автомобил като шофьори и пътници, се е покачил с 1,2% - от 29,1% до 30,3%. Пешеходците също се увеличават от 21,7% до 29,7%. Значително е увеличението при велосипедистите – от 0,1% до 1,7% за 2017 г. , пише "Труд".

От пътуванията само с обществен транспорт най-използван е автобусът с 44,4%. Следван е от трамвая с 24,3%, метрото с 21,8% и тролейбуса с 9,6%.

От четирите вида обществен транспорт само при метрото се наблюдава увеличение от 2011 г., когато е заемало дял от 9,8%. Използването на автобуса намалява с 50%, на трамвая от 26,8%, а на тролейбуса от 12,5%.

Анкетираните признават, че биха ползвали градския транспорт при някои подобрения. Най-честият отговор е, че са необходими по-добри разписания и по-кратки интервали на превозните средства. Други отговори са по-нови превозните средства, по-удобни връзки между маршрутите и цената на билета да е съобразена с времето или разстоянието за пътуване.

При въпрос по каква причина не се ползва велосипед, хората най-често посочват големите разстояния. Друг отговор е по обективни причини като пренос на багаж или здравословни състояние, както и несигурността на придвижване и не достатъчно доброто състояние на инфраструктурата.

Oще по темата

По данни от ЦГМ от 2014 г. линиите на наземния градски транспорт, в които се возят над 15 хил. пътника дневно са 8 – 4 автобусни и 4 трамвайни. Най-натоварените тролейбусни достигат 12 хил. пътника на ден. Трамваите номер 5 и 7 дори надхвърлят 20 хил пътника.

Другите 2 свръхнатоварени трамвая са 20 и 22. Всеки от четирите най-натоварени автобусни линии достига до Югоизточна София, която не е обслужена от нито един трамвай, или до бул. Цариградско шосе. Линия номер 280 свързва Студентски град с Цариградско шосе и СУ, линия 204 – Ж.К. Дружба, Цариградско шосе, бул. България, Ж.К. Гоце Делчев, а линия 111 свързва двата най-населени жилищни комплекси в столицата – Младост и Люлин, като се движи по околовръстното. Четвъртият натоварен автобус е линия 72 – от Западен парк, през Орлов мост и Подуяне до хотел Плиска.

По данни за 2017 г. метрото превозва средно по 250 хил. пътника на ден или 7,6 млн. на месец. През работен ден ползваемостта преминава 300 хил. пътника и достига до 350 хил., а събота и неделя се ползва със средно около 40% по-малко.

Столицата ни има двойно повече автомобили на глава от населението, отколкото Виена, сочат експертите, които събират данни за изготвянето на визията за София за 50 години напред.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

243

Iceblast88

преди 5 години

До МенБруто заплата може да е по ниско защото трябва да изхранваме 1 милион държавни ***, но за разлика от твоята генерирана от данъци заплатка, в така наречената от вас провинция заплатите се генерират от изнесен продукт и внесени евра в държавата. Една чистачка в най затънтената фабрика за дрехи има 1 милион пъти по високо КПД от 200 шопски държавни ***. Защото тя е допринесла за износ на стока която е платена с валута от друга страна. А не да си върти 5 лева наляво и надясно.

242

Iceblast88

преди 5 години

До МенДраги ми селянино, в какво производство работиш точно, че ми е любопитно. Ако не си в производство, то ти не генерираш пари, ако не генерираш пари, то ти си ***. При положение, че цялата държавна администрация е концентрирана в Шопия, да се опитваш да изкараш хора работещи в производства и изнасящи продукти, че са на издръжка от теб, само доказва, че си ***! До всички извън Шопия, не си губете времето. Шопа и в г*вна да е затънал пак ще се има за богопомазан.

241

Мен

преди 5 години

За тези, дето превивали гръб, за да лежалу софиянци на него. Колко брутно пари изкарваъе във вашияъ град на работник, че ни издържате? Производителността на труда извън София е 4 до 8 пъти по-ниска. Масово работите в общинска и държавна администрация, която се издържа от данъци, генерирани в София. Ако я няма София и вас няма да ви има, ама залъгвайте се, че ни храните, това е било до някъде вярно преди 40 години, но не и сега.

fallback