Снимка: архив, Булфото

Два лева ще струва пътуването с нощен градски транспорт в София. Столичната община планира през пролетта да бъдат пуснати експериментално няколко нощни линии от градската мрежа, без промяна в цената на билета.

Над 30 000 подписа са събрани в подкрепа на идеята за нощен градски транспорт в столицата. Инициативата е на организацията "Спаси София".

Работа до полунощ – това е ежедневието на Ваня Станева, която работи като сервитьорка в заведение в центъра на София. И макар че работи само на няколко крачки от метростанция, през нощта тя не може да се възползва от метрото. Затова се прибира вкъщи с такси.

Още по темата

"От чисто финансова гледна точка градският транспорт би ме облекчил доста повече, всяка вечер плащам по 8 лева за такси", обяснява Ваня пред bTV.

От "Спаси София" настояват за пускането на допълнителни 7 нощни линии в интервал на движение от 30 минути. Автобусите да тръгват от площад "Света Неделя" и да обслужват 25 софийски квартала.

Идеята обаче не се приема еднозначно. Много таксиметрoви шофьори са против.

В общината са решили да въведат експериментално нощни линии през пролетта.

"Ще направим съответната координация както със СДВР, така и с общинска полиция, съответно ще разчитаме и на видеонаблюдение, така че услугата да бъде максимално сигурна както за пътниците, така и за водачите", каза зам.-кметът по транспорта Евгени Крусев.

Все още не е ясно колко ще са нощните автобусни линии. Обсъждат се няколко варианта - 2, 3 или 4. Те ще имат обща спирка в центъра, уточни пък общинският съветник Зафир Зарков.

Нощното билетче на цена от 2 лева ще е за неограничен брой пътувания в интервала от полунощ до 4:00 ч. сутринта, когато ще се движат линиите.

Плащането на билет за багаж при пътуване в столичния градски транспорт пък отпада и носенето на куфари вече ще е безплатно. Това предвижда новата наредба за пътуване в градския транспорт в София, представена от общинските съветници Екатерина Йорданова и Зафир Зарков.

Наредбата ще бъде внесена в СОС до края на седмицата, а след това ще има един месец за обществено обсъждане преди да бъде разгледана от комисиите.

Намалява се и размерът на акта за нередовен пътник - от 200 на 50 лв. Актът се съставя, когато пътник без билет откаже да си плати санкцията от 40 лв. в рамките на 3 дни след нарушението.

"Възможно е и глобата да бъде намалена от 40 на 30 лв., но това ще се обсъжда тепърва", каза шефът на Центъра за градска мобилност Христиан Петров.

Устройства за зареждане на мобилни телефони и лаптопи се предвижда да бъдат въведени в част от автобусите на столичния градски транспорт наесен.

"Предстои да инсталираме устройства за зареждане на мобилни телефони във всички нови автобуси, които купихме за градския транспорт в последните няколко години. Устройствата ще са тип USB и вероятно ще се монтират на вратите на автобусите. Искаме да направим още по-комфортно пътуването в градския транспорт. В много от автобусите има и безплатен Wi-Fi, така че докато сърфират в интернет, пътниците ще могат и да заредят мобилните си телефони", обясни зам.-кметът по транспорта на София Евгени Крусев.

Устройствата за зареждане ще са по 2 или 3 в автобус. Идеята е да има по едно на всяка врата. Всеки, който иска да ги ползва, ще трябва да включи кабела на телефона си към устройството.

Първият автобус със зарядни се очаква да бъде оборудван пилотно през август, уточниха от "Столичен автотранспорт". Безплатната услуга ще може да се ползва в поне 20 линии, сред които 102, 83, 120, 94, 213, 76, 72, 73, 74 и други, които се обслужват от нови автобуси.

Като част от предстоящите подобрения за градския транспорт в столицата е планирано и поставянето на 220 нови електронни табла и видеонаблюдение по спирките.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase