Снимка: архив Reuters
fallback

Трайна тенденция за намаляване на замърсяването на въздуха с фини прахови частици в София се наблюдава от 2011 г. насам. Изключение има само в една станция на гара Яна.

Това каза министърът на околната среда и водите Нено Димов по време на конференцията за обмяна на опит и добри практики в справянето със замърсяването на въздуха в градска среда.

Форумът е организиран от "Зелена София" и Столична община и ще продължи и утре. В него участват експерти от Париж, Виена и Наймейхен, отбелязва БТА.

Oще по темата

Димов отбеляза, че ако през 2011 г. всички станции са превишавали с много стойностите на ФПЧ, през миналата година има само две нищожни превишавания на ФПЧ.
Той посочи, че в момента се работи по две направления в МОСВ - разработване на критерии за горивата за битово отопление и за затягане на контрола върху ползването на катализатори в автомобилите.

Димов добави, че през идния месец предстоят големи обществени дискусии и по двете теми. Работи се и по преминнаване към алтернативни видове транспорт, като електромобилите, каза той. Министърът отбеляза, че до края на годината започва набирането на проектни предложения от общините за повишването на качеството на въздуха, като ще бъдат отпуснати 111 млн. лв.

Кметът на София Йорданка Фандъкова посочи, че Столичната община започва работа по изготвянето на програмата за повишване на качеството на въздуха за периода след 2020 г.

Тя отбеляза, че три са основните посоки, в които се работи в момента - повишаване на привлекателността на градския транспорт и намаляването на замърсяването от него, чрез закупуване на нови превозни средства; намаляване на вредните емисии от битовото отопление; увеличаване на зелените площи в столицата.
Фандъкова каза, че част от мерките, които се предприемат, са непопулярни, защото засягат хората и навиците им.

Тя даде за пример ограничаването на автомобилния трафик, увеличаването на велоалеите, и въвеждането на зоните за паркиране. За такива мерки, според кмета, е необходима широка гражданска подкрепа. Фандъкова отбеляза, че увеличаването на синята и зелената зона за паркиране се прави много внимателно, а целта не е да се печели, а да се намали ползването на лични автомобили и да се насочат хората към градския транспор.

Джордж Кремлис от Генералната дирекция "Околна среда" на ЕК посочи, че по отношение на чистотата на въздуха Столичната община е направила много. Той допълни, че е много важно изграждането на завода за управление на отпадъци, удължаването на линиите на метрото, както и увеличаване на размера на когенерационните мощности в Топлофикация. Според него в следващия програмен период е напълно възможно да се разшири покритието на топлофикационната мрежа в зоните и районите на София, които са населени с хора с по-ниски доходи.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

32

ХМ 2

преди 6 години

Най-важното - улиците трябва да се мият. Жестоки глоби за извърлени фасове, торбички, семки, памперси и фекалии на кучета. кофите за *** трябва да са под земята. Клошарите не трябва да разхвърлят *** на улицата. Забрана в София да се продават дърва и въглища. Забрана да се пие алкохол в градинки. Като искат да цоцат алкохол да ходят в кръчмите. Зелените площи са за спорт и развлечение. Проблемът с паркирането в С-я е огромен. Трябват драстични мерЗа всичко това трябва контрол, такъв няма

31

ХМ

преди 6 години

Цените на транспорта трябва да паднат. Коли от провинцията да паркират извън С-я на паркинги. Хора без гаражи да паркират на изградени подземни и надземни гаражи, ако има такива. Синя зона в местност Крива река - 1 час 20 лв. Забрана в кооперации с парно да има подово отопление и такова на дърва, видно е че при такива инсталации се краде и от съседите. Транспорта трябва да е само трамваи и метро, тролеи.Облекчаване на бюрокрацията за узаконяване на антипаркинг у-ва за хора с подземни гаражи.

30

Анонимен

преди 6 години

Хаха как ги докарват на хартия нещата. От Икеата до Бизнес парка застроиха и последното свободно място от въздушният канал вкарваш мист въздух в София. Из Младост не останаха градинки и места за паркиране. Калта е навсякъде. Денонощно тежка строителна техника кръстосва и разнася калта из града. Почиствам прах у дома и след час два отворен прозорец все едно не съм бърсала. Преди не беше така.

fallback