Снимка: Архив, Булфото
fallback

Влакът от Пловдив ще става междуградска железница в столицата, подобно на тази в Берлин. За целта влаковете, които пристигат в София от югоизточните направления, ще стигат до жп гара “Обеля”. Там ще бъде построена нова гара от НКЖИ, съобщи главният архитект на София Здравко Здравков.

Влаковете ще спират на Гара Искър, новата гара “Чавдар” в кв. “Подуене”, Централна гара и новия терминал в “Обеля”, пише "24 часа".

Влаковете от Перник пък ще бъдат свързани с метрото още през 2019 г., когато ще е готова новата гара в “Горна баня”. Идеята е хората да не обикалят цяла София, а да имат различни удобни варианти и връзка с метрото.

Столичното метро ще бъде разширявано в три направления. Приоритетно е удължението с две станции в “Люлин”, за да може да обслужва още 40 хил. души на ден.

Първата нова станция ще е на бул. “Царица Йоанна”, а втората на Околовръстното, където трябва да се изгради жп спирка за линията София - Волуяк - Кюстендил.

Това трасе е едно от най-важните продължения, защото там може да се обособи бизнес зона с голям подземен паркинг, обясни Здравков. Тази спирка ще обслужва и пътниците от Божурище.

Второто предложение за отсечка е от "Бизнес парка" към полите на Витоша. Там може да се направи спирка, която да качва хората на Симеоновския лифт, обясни Здравков.

Третото предложение е отклонение след Орлов мост към “Слатина”.

До септември 2018 г. трябва да е готова концепцията “Визията на София до 2050 г.”, съобщи кметът Йорданка Фандъкова. Изработването на стратегията ще струва до 500 хил.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

20

Камен

преди 6 години

Единствения начин повече хора да се изтеглят да живеят в предградията на София и да не никнат толкова нови кооперации на най-невероятни места е с адекватен транспорт. Влаковете са добър начин да се постигне това, но трябва да са на адекватни интервали (примерно около 20 мин. в час пик). Според мен най-добре би било Метрополитен да се лицензира като ЖП оператор и да поеме крайгардските влакове от София до Перник, Сливница, Своге, Елин Пелин като купи нови влакове и осигури адеквакватни интервали.

19

Разбирач

преди 6 години

До Иван ИвановЕ как по каква логика г-н Иванов,имаме едни приятели дето много искат да построят 3-4 гари.Имат деца да хранят в чужди университети, а и животът им е скъп, разходи големи, трябва да им помогнем.

18

Мдааамммм...

преди 6 години

До Илиян...в компанията на страхотни експерти сме, няма никакво съмнение!

fallback