Снимка: Олег Попов, Dnes.bg
fallback

Общ преглед

Официален старт на строителството на втория етап от третата линия на метрото в участъка ул. "Житница" - ж.к. "Овча купел" - Околовръстен път бе даден днес.

Това направиха заместник-председателят на Европейската комисия Юрки Катайнен, еврокомисарят Мария Габриел, министърът на транспорта Ивайло Московски и кметът на София Йорданка Фандъкова.

Oще по темата

По думите на столичния кмет проектът за метрото е най-големият и успешен проект, финансиран с европейски средства, който е ясно доказателство за ефекта от партньорството между ЕК, българското правителство и Столичната община.

По думите на Фандъкова в кв. "Овча купел" ще бъдат изградени 3,8 км метролинии и четири нови метростанции, които ще свържат "Овча купел" 1 и 2, и Горна баня с централната градска част.

"Само след по-малко от 2,5 години жителите на тези квартали, които са доста трудно обезпечени с градски транспорт в момента, ще могат да стигат до центъра на града за време между 12 и 14 минути", подчерта столичният кмет.

Фандъкова изтъкна, че това е най-видимият ефект от метрото, но е важно също спестяването на вредни емисии вследствие на използването му, предаде БТА.

Очакваме общо след построяването на третата линия спестените количества вредни емисии да бъдат около 90 хил. тона годишно, каза кметът.

Тя припомни, че проектът на метрото се финансира със средства от ЕК, общо стойността на втория етап от третата линия е близо 102 млн. евро, от тях 68,5 млн. евро са безвъзмездно европейско и национално финансиране.

Столичната община инвестира в този участък 33,4 млн. лева, посочи Фандъкова. Тя обърна внимание, че най-трудната част преди началото на строителството са отчуждителните процедури. Около 2,5 млн.лв. е изплатила Столичната община за отчуждение и право на преминаване. Това са и най-бавните процедури, защото винаги има обжалване, допълни Фандъкова.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

15

Негър скиор

преди 6 години

До Анонимен:Колега става естествено, даже е наложително. Но кметовете на тези градове са не по-малко корумпирани от крадливата учителка по руски език в София. Особеното е че са много по-мързеливи и слабограмотни за щото не могат да напишат поне едно писмо на чужд език и да си поискат финансиране. Също както патронът им с прякор на зеленчук. И не забравяй, че 85% са безвъзмездни средства от ЕС. Останалото е организация каквато липсва. Лош мат'риял.

14

Анонимен

преди 6 години

Интересно за тези 2,5 години кво щеше да ви стане, ако ги бяхте обезпечили с градски транспорт като хората? Че сега там най-редовния транспорт е маршрутката.

13

Анонимен

преди 6 години

До Анонимен 11Не. За селата метро - не става, брато.

fallback