Снимка: Булфото
fallback

До края на 2019 г. Столичната община предвижда да има между 150 и 200 км велоалеи, става ясно от програмата на общината за развитие на велотранспорта, приета през миналата година.

Днес в общината се състоя семинар на тема "Планиране и изграждане на велосипедна инфраструктура на територията на Столична община" с цел обмяна на добри практики между София и Посолството на Холандия. Семинарът цели да пренесе част от опита на Холандия в българската столица и да подпомогне развитието и популяризирането на велосипедния транспорт за града.

Зам.-кметът по транспорта Евгени Крусев посочи, че Столичната община е представила своите основни проекти за развитие на велосипедната мрежа на града, така че да се свържат всички велоалеи в една мрежа и велосипедът да стане предпочитан начин на придвижване. Освен централните отсечки, мислим и как да свържем централните части и крайните отсечки на града в обща велосипедна инфраструктура, посочи Крусев.

По думите му важен акцент е насърчаването на културата на придвижване с велосипеди, което и холандските експерти са откроили като основно предизвикателство, през което те са преминали. Крусев съобщи,че холандските му колеги са представили изключително интересни решения за кръгови кръстовища, в които се съчетава преминаване на автомобили и велосипедисти.

Той коментира и протеста на организацията "Обществен релсов транспорт", която настоява за запазване на паветата на бул "Прага", както това стана на бул. "Дондуков". Ремонтът на "Прага" започна преди дни и предвижда подмяна на паважната с асфалтова настилка. По думите на Крусев единственото общо между "Дондуков" и "Прага" е, че и двете артерии са булеварди.

"Бул. "Дондуков" е в сърцето на София и е част от резервата "Сердика - Средец" и там паветата има смисъл да останат”, отбеляза Крусев, цитиран от БТА. Бул."Прага" свързва трите най-важни болници и само този, който не е пътувал с линейка, той не знае какво е да преминаваш с кола на Спешната помощ от там", каза Крусев.

Освен това по думите му паветата по "Прага" са по-едри за разлика от тези по "Дондуков" и съответно шумът, който причиняват паветата по "Прага", е огромен.

Крусев коментира и твърдения на "Спаси София", че по релсовия път на бул. "Дондуков" се поставяли найлони, което компрометирало качеството на ремонта. Зам.-кметът отрече подобни практики и каза, че релсите по "Дондуков" се поставят от един от най-известните проектанти на релсов път в България с 35-годишен опит в тази дейност.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

20

Анонимен

преди 6 години

До 2 години пешеходците ще останат с 200 км тротоари по-малко - браво ГЕРБ ....

19

Анонимен

преди 6 години

Толкова много улици и булеварди има за велосипедистите, сега и тротоарите официално ще станат техни. А пешеходците къде да ходим?

18

Анонимен

преди 6 години

Велоалеи на тротоара само, ако за пешеходците остава място за успоредното движение на две широки детски колички - за близнаци. Май не се сещам някъде в София да има такъв тротоар освен до жълтите павета. Ако Фандъкова не спазва това правило, да си ходи на село!

fallback