Снимка: Булфото
fallback

Започналият ремонт на бул. "Прага", след който настилката на пътя ще бъде асфалтова, вместо паважна, стана поредният повод за недоволство от страна на софиянци.

Oще по темата
Граждани подадоха сигнал до Министерство на културата,  прокуратурата и РДНСК за предвижданото премахване на паветата, защото булевардът бил  посочен поименно в заповед на ексминистъра на културата Вежди Рашидов за обявяване на всички керамични и гранитни паважни улици в София за недвижима културна ценност от местно значение.

"За нас е изключително странно след решението за запазване на паважа по бул. Дондуков, той да бъде премахнат на друго емблематично място в София – бул. Прага. Надяваме се столичният кмет Йорданка Фандъкова да е била подведена от нейните съветници, защото не можем да си представим, че целенасочено може да нарушава Закона за културното наследство. В него изрично е посочено, че който разрушава паметник на културата, трябва да го възстанови в оригиналния му вид”, коментира Веселин Кирев от Гражданската инициатива за обществен и релсов транспорт.

Според представители на неправителствената организация в чешката столица Прага, на която е кръстен емблематичният софийски булевард, именно български майстори работят по паважните настилки, а тук се твърдяло че "нямало майстори", които да ги нареждат.

"Необходимостта от ремонта е безспорна, но ние настояваме паветата да се пренаредят качествено. Това, което е пропуснато да се направи и до момента, е да се поставят по цялата дължина на булеварда паветата с по-малки размери (8-10 см.) на арки, каквито са в частта до бул. "Пенчо Славейков", коментира и Георги Статков от инициативата за обществен и релсов транспорт. 

"Големите павета, поставени в частта откъм Петте кьошета са използвани извънредно, тъй като основното им приложение е при площадни пространства като Ал. Невски например, а не по натоварени булеварди. От друга страна нивото на редовете камъни, служещи за маркиране на пешеходните пътеки трябва да се изравни с останалата настилка, тъй като са поставени по-ниско и образуват  коловози, в които пропадат гумите на колите и преминаващите тролейбуси", допълни още той.

От НПО-то се оплакват още, че не е ясна съдбата на  изключително ценните гранитни бордюри, които струват 5 пъти по-скъпо от бетонните си аналози.

Освен това не се знае дали ще има реконструкция на подземната инфраструктура – водопроводи, канализация, други мрежи.

Има опасения и че след евентуално асфалтиране, много от кестените ще изсъхнат, както това се е случило вече от едната страна на бул. "Георги Софийски".

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

87

Пенка Николова

преди 6 години

Докога ще гледаме само на нас да ни е добре и кое му е хубавото пък на асфалта - от студа и дъжда се нацепва, лятото омеква и повишава температурата на въздуха, постоянно трябват скъпи ремонти! Целият Хелзинки и цяла Финландия е с павета - как не се намери 1 финландец да изпротестира, а че и карат с от 30 до 50 км/ч в градовете - пъплят, а нашите шофьори едни усти отворили - не можело да се вдига висока скорост! Изпотрепахме се, бе хора! Помислете и за бъдещите поколения, за внуците си!

86

Анонимен

преди 6 години

К*р за Рашид Павето!!!!!Паветата по булевард са индиректна терористична атака срещу християнска София!ДАНС да го провери за връзка с ИДИЛ!

85

Софиянец

преди 6 години

Паветата са за алеи в паркове и градинки, няма как по тях да минават автомобили. Вече има тестови полимерни настилки, които в бъдеще да заменят асфалта - те са по-тихи, колите имат по-къс спирачен път. Културните дивотии целят усвояване на средства за пререждане всяка година.

fallback