Снимка: архив Булфото
fallback

Паветата на "Дондуков" остават. Това е становището на министъра на културата Боил Банов след общественото обсъждане на бъдещата визия на столичния булевард, съобщи за Bulgaria ON AIR зам.-кметът на София по транспорта Евгени Крусев.
Oще по темата

Участъкът ще бъде затварян на етапи, като в нито един случай движението по него няма да бъде спирано изцяло.

Активните ремонтни дейности трябва да започнат на 5 юни, като ще стартират с подмяна на канализацията от страна на "Софийска вода", а от средата на месеца ще започнат да се подменят тротоарите и пътната настилка.

По повод искането на Гражданската инициатива за обществен и релсов транспорт, Министерството на културата да обяви паветата в София едновременно за обект на движимото и недвижимо културно наследство и всички павирани улици да бъдат запазени в стария си вид, Евгени Кресев коментира, че по малките улички паветата трябва да бъдат запазени, защото спомагат за убиване на скоростта и запазват облика на столицата. По големите булеварди, изпълняващи важни транспортни функции обаче е въпрос на дискусия дали те са най-удачната настилка.

Очаква се да започне ремонтна дейност още по бул. "Асен Йорданов", бул. "Шипченски проход", бул. "Монтевидео", "Овча купел", "Тодор Каблешков" и бул. "Прага", а също така трябва да бъдат ремонтирани подлеза при хотел "Плиска" и спирката на "Окръжна болница". В момента има и обявен конкурс от страна на главния архитект за изграждането на пешеходни мостове по Околовръстния път.

"Една от целите ни е да се разшири веломрежата в София. Там където съществуващата инфраструктура позволява велоалеи ще бъдат поставени", каза още зам.-кметът по транспорта Евгени Крусев.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

48

Анонимен

преди 6 години

Да се сложи асфалт на Дондуков е безумнo решение даже и само заради пешеходните пътеки, които са нагъсто по булеварда. Не ми се мисли как ще хвърчат джигитите по асфалта и колко пешеходци ще пострадат.

47

Анонимен

преди 6 години

До Анонимен 45И с к'во точно те бърка името?

46

Реалист

преди 6 години

Освен всички останали предимства на паветата, за които вече се писа, асфалтът е безумно решение защото:1 - в България асфалтът се полага изключително некачествено и това го виждаме всички. До месец-два след полагане на асфалт по Дондуков, асфалта ще трябва пак да се ремонтира2 - неоспорим факт е, че на асфалт е по-шумно заради по-високите скорости и повечето форсирания на двигателите. Само мотористите са достатъчни за повечето шум3 - при асфалт е и по-замърсено - прахът не се измива от дъжда

fallback