Снимка: Архив, Булфото
fallback

Настилката по столичния булевард "Дондуков" ще бъде комбинирана. Пътните платна, по които се движат колите, ще бъдат с асфалт, а по павета ще се движат трамваите. Това съобщи зам.-кметът по транспорта Евгени Крусев.

Oще по темата

Ремонтът на булеварда, част от който сега е изцяло павиран, ще започне на 1 юни и ще продължи до есента. Първо ще се работи в участъка между ул. "Кракра" и бул. "Васил Левски", пише "24 часа".

Общината дълго време обмисляше дали да остави паветата и дори пусна анкета на сайта си. Там най-много гласове събра предложението за комбинирана настилка, което е и окончателното решение за новата визия на булеварда.

"Като количество след ремонта паветата ще са повече, защото сега са само по част от булеварда, но те ще са само по трамвайните линии", уточни Крусев.

По-рано вчера в столицата тръгна и първият мини електробус. Той ще се тества 3 месеца по линия 314, която свързва "Младост" с Бистрица, за да се провери как се движи в планински участък.

"Подготвяме процедурата за покупка на 20 електробуса за градския транспорт. Тя трябва да е готова до края на юни. Ще обявим и още две за общо 142 газови автобуса. За няколко години успяхме да подменим 50% от автобусите в градския транспорт", каза столичният кмет Йорданка Фандъкова.

Двата електробуса, които вече се тестваха, са изминали общо 30 000 км и са спестили 1200 кг вредни емисии. Те харчат 13-15 лв. за гориво при 60 лв. за конвенционален автобус.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

17

Анонимен

преди 6 години

Гарантирам, че шума и прахоляка при асфалт на бул. Дондуков ще са по-големи в сравнение с сега - бул. Дондуков с павета. Само мотористите ще са ви достатъчни, за да разберете разликата в шума.

16

Стар софиянец

преди 6 години

С асфалт прахоляка е дори по-голям, но как да го обясниш на льольото, който си иска асфалта, както е с всеки дошъл от село. За тях асфалта е върха на цивилизацията. Колкото до шума - спорно е кое е по-шумно. И при двете настилки има шум, различен е, но си го има. При паветата обикновено карат по-бавно, в рамките на разрешената скорост, а при асфалта по-бързо, т.е. с превишена скорост и шума на практика се изравнява. Имам опит с улица с павета и улица с асфалт и не виждам разлика, освен, че мотор

15

Анонимен

преди 6 години

Мафията постигна своето, а някои балaми си мислят, че е имало обществено обсъждане и че мафията се вслушвала в гражданите. Анкетата беше един от инструментите на мафията, с който ни внушаваха, че хората искали асфалт. Искаме един друг път. И аз мога да направя всякаква анкета, с каквито си поръчате резултати.

fallback