Снимка: Булфото, архив

Поне осем тапи ще има по основни булеварди в София това лято. Столичната община ще инвестира общо 71 млн. лв. в транспортна инфраструктура тази година. Първо ремонтите ще започнат от бул. "Дондуков", и то още от 1 юни.

"Само за изграждане на улици, булеварди и пробиви са предвидени 16 млн. лв. В най-скоро време ще започне разширението на бул. "Монтевидео". Планирали сме и разширение на булевард "Т. Каблешков" от бул. "Братя Бъкстон" до бул. "Цар Борис III" и реконструкция на кръговото кръстовище на булевардите "Св. Кл. Охридски" и "А. Ляпчев". Включено е и изграждането на Източна тангента - от бул. "Вл. Вазов" до Северна скоростна тангента, на бул. "Рожен", на улици в "София Тех парк" и на локални платна при Северната скоростна тангента", обясни зам.-кметът по транспорта Евгени Крусев.

Въпреки че е ясно, че ремонтът на бул. "Дондуков" започва през юни, още няма окончателно решение каква да бъде настилката. Очаква се общината да каже ще останат ли паветата до 2-3 седмици. Иначе работите по булеварда включват нова настилка, подмяна на релсов път и контактно-кабелна мрежа, заздравяване на пътната основа, ремонт на бордюрите, тротоарите и ново осветление. Ще се направи и велоалея. Ремонтът ще е на три етапа, като плановете са да приключи в началото на септември.

Освен движението, което ще бъде затруднено по време на реконструкцията, ще се спрат и трамваите. Мотрисите ще се спират в различни участъци, така че да намалим до минимум неудобството за пътниците, увери Крусев.

Засега отпада и идеята за въвеждане на еднопосочно движение в участъка от булеварда между бул. "В. Левски" и Министерския съвет.

Ремонтът на ул. "Граф Игнатиев" пък ще стартира до няколко месеца и ще продължи до края на годината. Там ще се подменят пътната настилка, релсовият път и осветлението. Дейностите са част от мащабния ремонт на центъра, който е разделен на няколко зони. В тази зона освен "Граф Игнатиев" влизат и улиците "Шишман", "6 септември" и "Солунска".

Обновяването на зоната ще струва 21 млн. лв., като средствата са европейско финансиране, пише 24 часа.

За да започне ремонтът там, се чака да приключи работата по наземната част на третата линия на метрото по бул. "Патриарх Евтимий", което ще се случи през май.

Проектът за обновяване на цялата зона, в която влизат и площадите "Славейков" и "Гарибалди", не предвижда премахване на книжния пазар. При ремонта обаче книжният пазар на площад "Славейков" ще се премести в градинката при хотел "Рила".

Другият голям обект това лято ще бъде булевард "България". Вече тече процедура за избор на изпълнител, а според прогнозата ремонтът на 7,7 км трасе ще струва 12,9 млн. лв. Общината се надява да получи средствата от държавата като част от подготовката за председателството на Съвета на ЕС. Булевардът свързва резиденция "Бояна" и НДК - сградите, в които ще се провеждат основните събития през 2018 година.

През лятото трябва да стартира и първият етап от ремонта на бул. "Шипченски проход" - от ул. "Иван Димитров - Куклата" до бул. "Асен Йорданов". Работите ще отнемат 2 месеца и освен нова настилка включват нови бордюри, тротоари, осветление и изграждане на велотрасе.

71 млн. лв. в транспортна инфраструктура инвестира Столичната община

Ще се ремонтира и бул. "Прага" за 2 млн. лв. Там паветата ще бъдат заменени с асфалт.

Юли или август ще се ремонтира наново и участъкът от бул. "Цариградско шосе" между моста на 4 км и разклона за "Младост", по който през зимата зейнаха над 100 дупки и пукнатини. Работите ще са изцяло за сметка на фирмата, която вече ремонтира трасето преди 3 г. Тя ще трябва да отстрани дефектите, като дейностите включват фрезоване, обработване на пукнатините в дълбочина, което да предотврати повторната им поява, и асфалтиране на засегнатите участъци.

След зимата още едни дефекти отстрани за своя сметка и фирмата, ремонтирала пешеходната зона "Витошка" - подмяна на плочи и капаци. Причината за проблемите освен тежката зима се оказа и неправилна експлоатация на комуналните дружества.

Затова на всички фирми с инженерна инфраструктура по пешеходната зона е дадено предписание как да оперират с капаците на шахтите и другите части на техническите съоръжения.

На търговските обекти пък е указано какви смеси да ползват през зимата за почистване, за да не увреждат настилките.

Ремонти ще се правят и във всички квартали, като списъкът на малките улички, които ще се обновят, още се уточнява.

"Навсякъде, където изцяло се подменя настилката или се реконструират по-сложни инженерни съоръжения на техническата инфраструктура, ще се налага стесняване или затваряне на движението. Стремим се да намалим до минимум тези обекти и времето, за което ги затваряме. Където това е невъзможно, молим гражданите за разбиране и се стремим да приключим работите по най-бързия, но същевременно и качествен начин", каза Крусев.

Трамваите по линия 5 ще се движат с до 24 км в час. Това предвижда ремонтът на трамвайното трасе по бул. "Цар Борис III" от "Княжево" до Съдебната палата.

Процедурата за избор на изпълнител ще бъде обявена до дни, а прогнозната стойност на ремонта е около 23 млн. лв., обясни зам.-кметът по транспорта на София Евгени Крусев.

Проектът включва и подмяна на всички стълбове на контактната мрежа, отводняване, пътни работи, телекомуникации, ел. кабели, улично осветление и ремонт на пероните. Обектът е част от втората фаза на проекта за интегриран градски транспорт, който ще се финансира по Оперативна програма "Региони в растеж".

При реконструкцията ще се продължи и зеленото трасе на трамвая от пл. "Руски паметник" до пл. "Македония".

Ремонтът ще бъде разделен на етапи, за да има минимално затруднение за гражданите по време на строителните работи.

Реконструкция ще се прави и на трамвайното трасе по ул. "Каменоделска".

Вече тече и процедурата за доставка на 13 нови трамвая.  

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase