Снимка: БТА
fallback

Общ преглед

Нов електробус, чешко производство, ще се движи от днес следващия един месец по автобусна линия 84 в столицата, съобщи при представянето му кметът на София Йорданка Фандъкова.

Електробусът изминава около 170 км с едно зареждане, което за линия 84 е една смяна - от сутринта до обяд. Той е нископодов, климатизиран, като климатикът при пускане няма да нужда се изчаква да подгрява двигателя, а започва да затопля или разхлажда веднага, обясни Слав Монов, директор на "Столичен автотранспорт".

Прогнозната стойност на електробуса е 400 хил.евро.

Oще по темата

Това е третият електробус, който ще се движи по улиците на София. Първият, с малко по-различна технология, се движеше по линията на тролей номер 11. Вторият и в момента обслужва автобусна линия номер 84. За два месеца е изминал 100 хил. км, разходът му е 13-15 лв. на 100 км при 60 лв. на 100 км при другите автобуси. Икономията е впечатляваща, но още по-важен е ефектът върху околната среда, каза кметът Фандъкова, цитирана от БТА.

В програмата за обновяване на градския транспорт е заложено закупуването на 20 електробуса и 20 хибридни автобуса. Процедурата за обществената поръчка за електробусите се подготвя в момента и трябва да бъде обявена през юни. Процедурата за хибридните автобуси ще бъде обявена тази година, казаха от общината.

Фандъкова каза, че до един месец ще бъде обявена процедура за закупуването на нови газови автобуси. В ход е процедура за нови 13 трамваи, офертите вече са отворени, има двама участника - "Шкода" и "Песа", информира столичният кмет.

Тя припомни, че освен строителството на метрото, Столичната община е подменила над 50 на сто от автобусите, около 90 на сто от тролеите, закупени са нови трамваи.

"В тези усилия се стремим да включим и електробусите като част от системата на градския транспорт", отбеляза кметът Фандъкова.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

14

Ханко Брат

преди 7 години

Фъндъкова пак се опитва да мине за по-умна отколкото е!!?! Просто редовно краде амортизациите по активите на дружеството и обича да осчетоводява разни идеи.......А Град София е заложник на носталгията на Юрданка по *** в задния двор на бащината къща в село Белчин, Самоковско. Юрданке кажи нещо за Топлофикация де!? Колко незаконни гаражни клетки премахна от Зелените площи ***?! и т.н......

13

Анонимен

преди 7 години

Движещо се превозно средство, което да е еко в София няма. При движението си ППС в София замърсяват въздуха, понеже вдигат във въздуха ФПЧ от улиците. Даже всички ППС в София да са на ток, почти 100% от замърсяването с ФПЧ ще се дължи на тези еко-ППС-та, а през зимата тези ППС-та на ток ще замърсяват само около 15%, защото тогава се появява отоплението на твърдо гориво с неговият огромен дял в замърсяването с ФПЧ в София.

12

ФПЧ в София

преди 7 години

Колкото повече замърсяването с ФПЧ е над нормите, толкова по-голям е дела на отоплението с твърдо гориво и намалява дела на замърсяването от това, което излиза от двигателите на МПС. При 10 пъти замърсяване с ФПЧ над нормите, дела на ауспусите е 3%, при 5 пъти над нормите е около 6% Когато замърсяването е в допустимите норми, дела на ауспусите е около 30-35% и почти всичко останало е заради неизмитите улици.

fallback