Снимка: БТА

Общ преглед

1600-тонна тунелопробивна машина ще строи третия метродиаметър. Тя е произведена в германския завод Herrenknech и носи името "Витоша".

Още по темата

Кметът на София  Йорданка Фандъкова даде старт на работата на тунелопробивната машина и се похвали, че с нея ще се строи по-бързо и няма да се налага да се разкопава целия град.

За тази линия на метрото от общинския бюджет са отделени около 100 млн. евро. Така през 2019 година нови 130 хил. души дневно ще ползват най-бързият, удобен и екологичен транспорт, каза Фандъкова.

Тунелопробивната машина "Витоша" ще работи по трасе от 7 км., които са най-тежкият участък. Той преминава през централната градска част.

С машината обаче движението ще бъде затруднено само частично, на местата където ще бъдат станциите. Машината трябва да стигне от метростанция "Красно село" до метростанция "Малък градски театър зад канала" в края на 2018 година, обясни кметът.

"И втората половина на 2019 година, след 2 години и половина, да се поздравим с изграден трети метродиаметър, който да бъде поне 12 км дължина с 12 метростанции", коментира Йорданка Фандъкова.

С първите две построени линии на метрото във въздуха на София се отделят годишно 75 хил. по-малко тона  вредни емисии. Очаква се пускането на третата линия общо 90 хил. тона годишно вредни емисии да бъдат спестени.

Третата линия на метрото в София, пресича града в направлението от бул. "Ботевградско шосе" през бул. "Владимир Вазов", централна градска част, кв. "Красно село" до жк "Овча Купел" и . Тя е с дължина 16 км и 16 метростанции.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


Още новини

Коментари Напиши коментар