След като цената на билетчето за градски транспорт в София скочи от левче на 1, 60 лв., се оказа, че интересът към него рязко намаля и хората не го купуват. Скъпият билет стана факт на 1 юни 2016 г.
От юни до края на декември има спад на продажбата му с 43% спрямо същия период на 2015 г., отчете директорът на Центъра за градска мобилност Христиан Петров пред "Фокус".
Продажбите на талоните от 10 билета, чиято цена също беше увеличена, са намалели с 29%.
За сметка на това обаче абонаментите карти, които запазиха цените си, се търсели като топъл хляб. При тяхното издаване има ръст от 48%, обясни Петров.
Трикратно е скочило търсенето и на картите за един ден, които също останаха на старата цена от 4 лева.
"Продадени са 1 081 334 броя еднодневни карти при 356 602 карти през същия период на 2015 г." пресметна шефът на ЦГМ.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase
Коментари Напиши коментар
59
Анонимен
преди 7 годиниПри социалиЗЪМа билетчето беше 3 ст,тока,телефона и вестниците- по 2ст,хляба -15 или 24 ст,студентските купони за обяд и вечеря-общо 60 ст,минималната заплата- 80 лв, бутилка водка "Столичная" и "Игристое вино"-по 70ст,самолетния билет София- Варна -14 лв,улиците се миеха всяка сутрин,работеше се,в 10 часа се правеше задължително гимнастика на работното място или в училище,имаше почти безплатни почивни станции,пиеше се качествен алкохол и се веселяхме до зори!Да ви пи-кам на демокрацията!!!
58
Анонимен
преди 7 годиниНе разбрах как повишването на цените на билетите за градския транспорт, ще накара хората, които досега пътуваха с билети, да си купят карти за пътуване и няма да ги откаже да пътуват с градския транспорт, който ще заменят с пътуване с колата си или с такси?
57
Анонимен
преди 7 годиниСофия е град с все по-лош градски транспорт и да се копират цените на карти и билети, както е в градове с нормален градски транспорт си е дебилизъм. В градове като София, градския транспорт се използва от точно определени групи хора, като повечето хора или не го ползват или гоползват рядко. В случая изменението на цените удари поповечето хора, които е ясно, че карти няма да си купят, а по-скоро ще заменят епизодичните си пътувания градски транспорт с пътване с такси или с личната кола.