Кадър: bTV
fallback

И тази година в София предстоя мащабни ремонти. В плановете на Столичната община е цялостно обновяване на бул. "Дондуков". Там ще има ново по-безшуно трамвайно трасе и нови тротоари. Възможно е и паветата да бъдат сменени с друга настилка, обяви кметът на София Йорданка Фандъкова.

Сериозни промени предстоят и по ул. "Граф Игнатиев", където предстои цялостна реконструкция на трасето. Там се очаква да се направи пешеходна зона, която да се съвместява с движението на трамваите.

Oще по темата

По Графа ще се подмени и ВиК инфраструктурата, останала от построяването на улицата преди десетилетия. От общината се надяват ремонтът да бъде завършен до края на 2017 година.

Продължава реконструкцията на бул. "Монтевидео" в "Овча купел". Трасето на трамвайна линия №5 ще бъде цялостно реконструирано и линията вече ще бъде скоростна.

По бул. "България" ще продължи реконструкцията на трамвайната линия. Кръстовището на две нива на бул."България" и "Гешов" остава за неопределеното бъдеще, стана ясно от думите на Фандъкова.

"Кръстовището няма да може да се направи през следващите 2-3 години. Надявам се, че някога ще може да се направи. Изискваше се повече от година да се блокира изцяло движението по бул. "България", посочи тя пред bTV.

Ще се работи в района на бул."Рожен" и Северната скоростна тангента, а бул."Петър Дертлиев" ще бъде свързан с магистрала "Люлин".

Фандъкова обясни и че на бул. "Мария Луиза" вече е внедрена система за даване на предимство на градския транспорт, а през годината ще се въвежда навсякъде.

В програмата на автотранспорта е залегнало купуване на електробуси като този, който пилотно тръгва по линия №84. Освен това започва процедура по закупуване на 120 автобуса, които ще се движат на природен газ.

Йорданка Фандъкова обясни, че за две години средната възраст на автобусите е паднала от 19 на 12 г., а след още няколко години ще говорим за средно 6 до 7-годишни возила, което е добро равнище за Европа.

"На 90% са подменени тролеите, а започва процедура за закупуване на още 13 нови трамвая, както и за придобиване на използвани такива от Базел", каза още кметицата.

Предстои да се удвоят двойно велоалеите и да се разширят пешеходните зони в столицата.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

41

Оди бос

преди 7 години

До Do 20На село е най-добре да се оди бос.... по тревата

40

essed

преди 7 години

А Бул."Цар Борис III" няма ли да се оправя,по тези неравни павета всеки си чупи колата,а за локалните няма да говоря,по-зле от off road!

39

matao

преди 7 години

Трябва да се започне от оптимизация на градския транспорт.Това означава мрежата да е гъста, превозните средства да са повече на брой и да идват на кратък интервал от време, да се движат бързо. Отделно логичното е цената на билета да падне, за да има стимул и смисъл за хората да го ползват. Едно от предложенията ми е да се въведе годишна такса (разумна) за всички постоянно живеещи в София, която да покрива разхода на СО, а хората да пътуват без билети и карти. Ще плащат само гостите на стлицата.

fallback