Снимка: архив, Булфото
fallback

София ще бъде опасана с около 144 км велоалеи, които най-накрая ще бъдат свързани помежду си и ще достигат и крайните квартали. Това предвижда програмата за изпълнение на велотрасета в периода 2016 – 2019 г. Целта е хората да имат стимул да слязат от колите си и да използват здравословни начини на предвиждане, тъй като в момента едва 1% от пътуванията в града са с колело. В момента велотрасетата са 58,91 км и са разпръснати из различните райони на столицата, пише "Монитор".

Програмата за разширяване на веломрежата цели удобно и безопасно да се свържат отделните квартали с централната градска част и с другите видове транспорт. Според плана на общината ще изграждат три вида трасета за велосипедисти. Основните ще са транзитни. Те осигуряват бърза и директна връзка на отдалечените райони в града с центъра или един с друг.

В кварталите пък ще се изграждат трасета, които осигурят връзката до транзитните маршрути и спирките на градския транспорт и метрото. Третият вид маршрути, които трябва да бъдат изградени през следващите години, ще са за отдих. Те ще са в парковете и извън града - към Панчарево и Банкя. С насърчаването на колоезденето общината се опитва да реши няколко проблема. Първо, да намали задръстванията и автомобилния трафик. Това пък ще доведе до намаляването замърсяването на въздуха в центъра.

Експертите ще свържат велотрасето около Руски паметник с пл. "Възраждане", оттам по бул. "Н. Петков" до ул. "Райска градина”"и към бул. "Цар Борис ІІІ" до подстъпите на Витоша през парк "Княжевска борова гора". В Люлин също ще имат велоалея до 2018 г.

Тогава колоездачите ще тръгват от бул. "Вардар" , а след това ще минават тунела през специален велоподлез, оттам ще има разклонение по булевардите "Добринова скала" и към "Царица Йоанна", като тя може да се продължи и да стига до парка "Жива вода" в Банкя. Заложено е и да се довърши трасето в ул. "Бели Дунав", Обелско шосе до пресичането на бул. "П.Владигеров" с р. Какач, оттам по бул. Ломско шосе, към жк "Обеля" и Северен парк, с възможности за развитие на извънградски маршрути посока тематичен парк "Полето" и "Софийска Света гора" в Стара планина.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

20

Климат

преди 7 години

Анонимен, не знам дали си стъвал в Холандия или северна Германия, но там е средно с 10 градуса по студено и вали през ден. Казвам го от първа ръка ;) Климата в България е идеален за колела, няма инфраструктура, това е проблема.

19

До 18 Димитров

преди 7 години

Трябва да си луд, за да се качиш на велоспипед за твоите 5 км, които са горе-долу примерно от Орлов мост до разклона за Младост и Дружба по Цариградското шосе. Да не говорим, когато вали дъжд или сняг или когато е доста топло през лятото. Да не говорим, че ако си оставиш велосипеда цял ден някъде навън, е доста вероятно да позачезне, даже и видеонаблюдение да има. В общи линии ни съветваш да нарамим багажа, който иначе ще е в колата, да мааме в дъжд, снаг и пек и да миришем приятно на колегите

18

До 18 Димитров

преди 7 години

Ще стигнеш по-бързо като минаваш с велосипеда си на червено, каращ в насрещното, по тротоара, по забранени места и т.н. То и колите ако се движат като теб ще стигат по-бързо. Оня ден се втрещих как един коллоездач без да намалява минаваше поред на червено на всички светофари от моста Чавдар и после по бул Владимир Вазов. Да, движеше се не по-бавно от мен - на всеки червен светофар, аз спирах, а той минаваше. Най-добре ще е да се забранят велосипедите в София, но де акъл в Фандъкова.

fallback