Анонимен, не знам дали си стъвал в Холандия или северна Германия, но там е средно с 10 градуса по студено и вали през ден. Казвам го от първа ръка ;) Климата в България е идеален за колела, няма инфраструктура, това е проблема.
Трябва да си луд, за да се качиш на велоспипед за твоите 5 км, които са горе-долу примерно от Орлов мост до разклона за Младост и Дружба по Цариградското шосе. Да не говорим, когато вали дъжд или сняг или когато е доста топло през лятото. Да не говорим, че ако си оставиш велосипеда цял ден някъде навън, е доста вероятно да позачезне, даже и видеонаблюдение да има. В общи линии ни съветваш да нарамим багажа, който иначе ще е в колата, да мааме в дъжд, снаг и пек и да миришем приятно на колегите
Ще стигнеш по-бързо като минаваш с велосипеда си на червено, каращ в насрещното, по тротоара, по забранени места и т.н. То и колите ако се движат като теб ще стигат по-бързо. Оня ден се втрещих как един коллоездач без да намалява минаваше поред на червено на всички светофари от моста Чавдар и после по бул Владимир Вазов. Да, движеше се не по-бавно от мен - на всеки червен светофар, аз спирах, а той минаваше. Най-добре ще е да се забранят велосипедите в София, но де акъл в Фандъкова.
За под 5км в София трябва да си мало**ен да се качваш на автмобил. В час пик за 2-5км с велосипед ще стигнеш 3 пъти по бързо и то безплатно. Да не говорим, че ако човекът е мързелив може да си сложи електрически двигател, 50км в час без да докосваш ***'далите и трафик не те лови.
Справа уики :Средната температура през януари е +1-3 С, през юли е - +16-17 C. Слънчевите дни са малко, времето се променя бързо, с чести тежки мъгли, които понякога се отразяват на работата на транспорта. А всички знаем, че релефа е равнинен, но от вас разбирам, че колелата явно се карат само по равно ?!? В статията се коментира София, а не България и нещо не виждам как релефа пречи за изграждането на велоалеи ? Просто шофьорите сте самозабравили и си мислите, че София е само ваша !
Релефът и климатът в България не са като Холандия! Помислете малко! Нищо не е случайно. Да не пренасяме сляпо чуждия опит. Тук нито е удобно, нито подходящо за колоездачи и велоалеи.
Интересно как хора, които никога не са се качвали на колело и са забравили какво е да си пешеходец изказват компетентно мнение ! Качете се на колело в София и ще разберете защо колоездачите са принудени да карат по тротоарите. И не забравяйте, че колоездача няма броня, която да го пази ! А по тротора на мен ми пречат не колоездачите, които минават и заминават, а наглите шофьори, които паркират по средата и аз трябва да вървя по платното. Колоездачите също плащат данъци и имат право на велоалеи !
Може ли да направиш велоалея на свръх претоварен булевард, като Константин Величков България. Какво дишат тези колоездачи, полезно или вредно? Или си търсят смъртта?
Аз пък, нищо че си 100 кила, ако ми стъпиш на тротоара с такъв шут по *** или прът в спиците ще те сваля, че ще има да виеш половин час докато се събираш.
Добре. Нека обаче да останат и тророари, защото напрактика велоалейте изядаха площа за пешеходците. На повечето места не в възможно да се разминат двама. Една майка с количка трябва да я бута по велоалеята или да слезе на уличното платно.
Ясно е, че с изграждането на тези велоалеи, никой шофьор няма да слезе от колата си, за да се поти по тези псевдовелоалеи. Единственият резултат ще е още по-затруднено движение и по-голямо замърсяване на въздуха в София. Колото до колоездачите в София, то те станаха много по нагли от мотористите. Мотористите поне не карат по тротоарите, както правят колоездачите.
Реалността е, че велосипедите в София трябва да се забранят, но вместо това Фандъкова реши пак да прецака пешеходци и шофьори.
Кметицата Фендупкова трябва да си лекува здравето,а не ,както Лили Пепелината да прави магистрали,отделяйки 2/3 за ПАРТИЯТА.Управлението на т.нар. СТОЛИЦА,с характеристики на Могадишо,не става с цистерни боя,за да се разчертават 'зебри" и "велоалеи"-всъщност се разчертават лобните места на решилите да ги използват.Без осветление,грамотни светофари,това е КРАЖБА.Какво би се получило,ако шофьорите,стеснени до край,решат да не плащат данъци и зони?София не е Брюксел!Простотията е вечна!
"здравословни начини на предвиждане" е силно препоръчително)Крайно време е, да си вземете редактор , хора, стига сте пестили от една заплата!;)
Туй боядисаното със жълта боя по тротоарите ли са велоалеи? И на цената на истинска магистрала. Що герберските малоумницци не отидат до Холандия, за да видят какво е велоалея. А не да омайват овчия избирател.
до 2Значи можеш да носиш на бой не си попаднал на когото трябва тоя пирон ще ти го заврат в задния двор.
Велоалеите са като бус лентите,реално ги има,но няма никаква полза от тях и са неизползваеми, защото са проформа, създадени некадърно, без мисъл и не работят, нещо като кофпомпата в казармата. Бил съм къде ли не,но такава некадърност, никъде не се забелязва.
Точно в момента са 0% и никога няма да са по-вече от 1% излиза ,че това са най-високите разходи за калпак.
Опасват София с още 140 километра велоалеи