Снимка: Flickr
fallback

Шест сметки за парно за септември получиха част от абонатите на столичната "Топлофикация".

"За септември получих 6 фактури накуп. Общата сума е около 70 лв., но е разбита на 6 сметки, без да се разбира за какво плащам", разказа потребител пред "Сега". За подобни сметки за септември алармираха и други абонати на дружеството. Те са си платили навреме изравнителните сметки, не са правили възражения и недоумяват защо са наказани с допълнителни плащания.

Според експертите от "Топлофикация" причината за натрупването на нови допълнителни суми идва от изравнителните сметки. В София те излязоха през август, но само за абонатите, които са допуснали служител на топлинния счетоводител и уредите му са били засечени.

В почти всеки вход и към всяка абонатна станция обаче има клиенти, които не осигуряват отчитане на уредите в срок, макар за това обикновено да се дават поне две дати за безплатно посещение. Според правилата всички абонати могат да поръчат отново посещение на служител или да оспорят сметката и да поискат проверка най-късно до 1 октомври.

След като бъдат направени евентуални корекции, те се отразяват в септемврийските сметки, обясниха от столичната "Топлофикация". Но подчертаха, че конкретен отговор за всеки абонат трябвало да се търси и от топлинния счетоводител.

В един от конкретните случаи с 6 сметки се изясни, че 24 лв. от общо 70 са за топла вода и 1.60 лв. са за дялово разпределение (т.е. такса по измерване на уредите, която е разсрочена през годината). За останалите 4 сметки обаче трябвало да бъде питан топлинният счетоводител.

Експерти предположиха, че разбивката на няколко сметки идва от отделни корекции за миналите месеци, които са били направени по вече платени сметки. Според тях няма нови разпоредби, които да налагат промяна на формирането на фактурата или счетоводни промени. Има обаче пълно объркване, при което изрядни до момента клиенти на парното се товарят с допълнителни суми заради неизрядни абонати.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

15

На какво приличаТова

преди 7 години

В жилищната сграда на сестра ми са получили информация, че е болен енергетикът, който трябва да им пусне парното.Попитали кой все пак ще го пусне, отговорили им - някой от колегите му. Но кого точно да търсим, отговарят им "Не знаем точно".Попитали "Е, ами нали ключовете от абонатната станция са у този, който е болен? Ние, собствениците на сградата нямаме ключ /Било им казано преди време, че такъв ключ не им се полага!/. Той дал ли е ключа на някой от колегите си?" Отговорът бил "Не знаем" !!!

14

Истината

преди 7 години

Истината е, че големият проблем при парното са съседите, които крадат и това че не е предвиден никакъв начин за спиране на кражбите. Те просто си крадат, а ние плащаме. По мои груби сметки, където съседите крадат малко, сметките са с около 20-30% по-високи, а където крадат много, може да са и с 200-300% по-високи, че и повече.

13

Истината

преди 7 години

Истината е, че Топлофикация знае една сума за плащане - тази, която е според реалното потребление измерено в абонатната. След това настава хаоса - топлинния счетоводител, който ние сме си избрали, по методика, с която ние сме се съгласили, разпределя тази сума по отделните абонати в сградата. То, на пръв поглед добре, но ако някой краде, даже и да го знаем кой е, пак нищо не можем да направим и ние съседите му плащаме и неговото потребление. Затова най-добре си беше плащане според кубатурата.

fallback