Скъсана носеща планка на кабината е причината за падането на асансьора в ж.к. "Свобода", съобщиха от Държавната агенция за метрологичен и технически надзор (ДАМТН).
Снощи на бул. Никола Жеков №22, вх. А, в 18:37 часа се е скъсала носещата планка на кабината на асансьора и той паднал три етажа надолу. Вътре е имало четирима възрастни и едно дете, които около 20 минути след инцидента са били изведени аварийно. Двама са били прегледани в Пирогов, а останалите трима – във ВМА.
След първоначалния оглед от органите на реда, екипът на Държавната агенция за метрологичен и технически надзор (ДАМТН) е допуснат до съоръжението. По първоначални данни на инспекторите кабината е видимо изкривена и е с отворени врати.
Асансьорът е нов, хидравличен, произведен в България през 2008 г. и е въведен в експлоатация през 2011 г. Всички прегледи са извършвани в срок, като последният технически преглед е бил на 17 май 2016 г. от надзорната фирма "Естима - КМ" ООД.
Функционалната проверка е правена на 17 септември 2016 г., а на 25 септември 2016 г. е извършен редовен месечен функционален преглед от "Профи сървиз" ЕООД.
"Специфичният начин на скъсване на носещата планка не е позволил задействането на системата за аварийно спиране. Предстои възлагане на обстойна техническа експертиза, включително на характеристиките на метала, както и на връзките на планката с хидравличния цилиндър и кабината. След изготвянето на тази експертиза ще има окончателна позиция за причините, довели до инцидента", каза председателят на ДАМТН Александър Манолев.
Очаква се резултатите от експертизата да са ясни в рамките на месец.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase
Коментари Напиши коментар
14
Един от Северозапада
преди 7 годиниПродължение на 16. Причините за аварията могат да са няколко:1. Некадърен инженер-конструктор, или колектив, които или некадърно са проектирали, или некадърно са копирали съществуваща някъде по света конструкция.2. Некадърни майстори, произвели асансьора, например-по-слаби заварки, а ако е с винтови съединения планката-болтове, гайки или шпилки с нисък клас на якост.3.Вечния стремеж насобствениците на фирми към исономии-влагат се не предвидените високояки стомани, електроди,болтове, а евтини.
13
Един от Северозапада
преди 7 годиниДраги колеги по форум! Пак ви връзват с паяжина!!!Всеки машинен инженер знае, че коефициентана сигурност на подемно-транспортната техника, е 4.Може и повече.Тоест, преоразмерен е 4 пъти. Освен това, трябва да има блокиращи устройства, които при скъсване на въже, планка, цилиндър, или каквото и да е устройство, което носи кабината, да заклинят от страни на релсите или профилите.Изчисляват се такива съоръжения за минимум 30 години служба.Ще продължа.
12
Анонимен
преди 7 годинитук искам да попитам колко случая за последните 80-90 г. има с пропаднал асансьор в центъра на София, от старите марка шиндлер, немски, с открити механизми, дето са в металните клетки? ще ви отговоря - няма такъв случай! когато имаше една соц.организация - Асансьоростроене, Гара Искър, всичко се правеше там и нямаше такива случаи. Сега всеки гараж прави асансьори, контрол - нула - затова винаги се катеря пеша нищо че съм на 9 етаж ! тренирайте и вие!