42 паралелки са закрити след трето класиране за прием в столичните училища при утвърдени 292, съобщи началникът на столичния инспекторат по образование Ваня Кастрева пред "Монитор".
От тях 28 са профилирани класове, а 14 – професионални. "До началото на месец септември 8 паралелки от професионалните гимназии и 7 профилирани паралелки следва да постигнат минималния брой от 18 ученици в паралелка, за да бъде утвърден и техният държавен план-прием", посочи Кастрева.
Сред закритите паралелки са такива за нови професии като "Спедитор – логистик", специалност „Транспортна и складова логистика“ в Професионалната гимназия по транспорт "Макгахан" и "планински водач", специалност "Туризъм“ в 192-ро СОУ.
След трето класиране е закрита и специалността "Радио и телевизионна техника" в Професионалната гимназия по аудио-, видео- и телекомуникация "А.С. Попов".
Без шанс да формиране на клас е останала и специалността "Производство на хляб и хлебни изделия" в Професионалната гимназия по хлебни и сладкарски технологии.
Закрити са и паралелки в средни училища като 1-во СОУ, където не е реализиран прием с профил чуждоезиков с испански език, в 21-во СОУ и 105-о с английски и др.
В 21-во средно училище не е просъществувала паралелка с профил природоматематически с английски език, а в 55-о пък е закрита паралелка с профил "Спорт".
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase
Коментари Напиши коментар
19
Мишок
преди 7 годиниТе закриват цели професионални гимназии.За непрестижните и отживели провесии,като например,ЗАВАРЧИЦИ,СТРУГАРИ,ДЪРВОДЕЛЦИ.Сега ще откриват школи за фитнес-стероидо маняци.За силиконови импланти.И за чалга звезди-там ти гарантират реализация по спецялността.
18
еделвайс
преди 7 годиниТази статистика не ви ли стряска, господа политици?! Е би трябвало!
17
Гневна!
преди 7 годиниА защо децата не се справят? Не е въпрос всички да имат 6-ци, а да имат минимум знания по даден предмет. Със сегашната учебна програма обаче, това не се получава. Защото специално по математика съкратиха до минимум часовете за упражнения. Не може да се взима постоянно нов материал, без да се затвърждава и да имаме добри резултати. Но явно държавната политика е да се наливат пари в частни уроци, а не децата да получават знания в училище.