Снимка: Булфото, архив
fallback

42 паралелки са закрити след трето класиране за прием в столичните училища при утвърдени 292, съобщи началникът на столичния инспекторат по образование Ваня Кастрева пред "Монитор".

От тях 28 са профилирани класове, а 14 – професионални. "До началото на месец септември 8 паралелки от професионалните гимназии и 7 профилирани паралелки следва да постигнат минималния брой от 18 ученици в паралелка, за да бъде утвърден и техният държавен план-прием", посочи Кастрева.

Сред закритите паралелки са такива за нови професии като "Спедитор – логистик", специалност „Транспортна и складова логистика“ в Професионалната гимназия по транспорт "Макгахан" и "планински водач", специалност "Туризъм“ в 192-ро СОУ.

След трето класиране е закрита и специалността "Радио и телевизионна техника" в Професионалната гимназия по аудио-, видео- и телекомуникация "А.С. Попов".

Без шанс да формиране на клас е останала и специалността "Производство на хляб и хлебни изделия" в Професионалната гимназия по хлебни и сладкарски технологии.

Закрити са и паралелки в средни училища като 1-во СОУ, където не е реализиран прием с профил чуждоезиков с испански език, в 21-во СОУ и 105-о с английски и др.

В 21-во средно училище не е просъществувала паралелка с профил природоматематически с английски език, а в 55-о пък е закрита паралелка с профил "Спорт".

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

19

Мишок

преди 7 години

Те закриват цели професионални гимназии.За непрестижните и отживели провесии,като например,ЗАВАРЧИЦИ,СТРУГАРИ,ДЪРВОДЕЛЦИ.Сега ще откриват школи за фитнес-стероидо маняци.За силиконови импланти.И за чалга звезди-там ти гарантират реализация по спецялността.

18

еделвайс

преди 7 години

Тази статистика не ви ли стряска, господа политици?! Е би трябвало!

17

Гневна!

преди 7 години

А защо децата не се справят? Не е въпрос всички да имат 6-ци, а да имат минимум знания по даден предмет. Със сегашната учебна програма обаче, това не се получава. Защото специално по математика съкратиха до минимум часовете за упражнения. Не може да се взима постоянно нов материал, без да се затвърждава и да имаме добри резултати. Но явно държавната политика е да се наливат пари в частни уроци, а не децата да получават знания в училище.

fallback