Снимка: Bulgaria ON AIR
fallback

Преди дни бе изрисувана бус лента на столичния булевард "Александър Малинов". Малко след като той стана трилентов, шофьорите отново ще трябва да се задоволят с двулентов път. Това веднага породи и тяхното негодувание.

"Това е първата бус лента в София за последните 25 години, но тя е само боя по асфалта. Липсва адекватно означаване и вертикална маркировка. Столичната община не е изградила механизъм за контрол. Общинската полиция не може да санкционира нарушителите. Когато правиш такъв проект, би следвало да се съобразиш с хората и да ги информираш. Виждаме какво се случва - бус лентата се спазва избирателно, което не е нейната цел", каза пред Bulgaria ON AIR Гергин Борисов от организацията "Спаси София".

Той е на мнение, че градският транспорт в София е невидим от маркетингова гледна точка.

"Трябваше да се разлепят постери в квартал "Младост", които да информират за промяната", посочи Борисов и призова общината да влезе в ролята на следящ орган или МВР да изпълнява задълженията си адекватно.

Според съмишленика му Христо Илиев, се наблюдава съпротива от страна на гражданите срещу бус лентата, защото са поставени пред свършен факт и е трудно да свикнат, че им се отнема още една лента.

"Настояваме за по-голям контрол върху бус лентите. Общината трябва да се поучи от грешките си - липса на комуникация с гражданите и недостатъчна маркировка", посочи Христо Илиев.

От Столична община коментираха, че маркировката достатъчно добре идентифицира бус лентата.

"Тези ленти са свободни за придвижване и скоростта на превозните средства на градския транспорт е по-висока от местата, където те са в общия трафик. Транспортът трябва да стане по-бърз и предпочитан. Може да се вземе решение за допълнителна маркировка, ако това е необходимо", коментираха от институцията пред Bulgaria ON AIR.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

53

dragonfly

преди 4 години

До redimagА ако един милион автомобила - регистрирани в София просто спрат да си плащат данъка, защото не са важни, Фъндъкова ще извади ли от джоба си пари за велоалеи, защото те се явяват безплатни за използващите ги, но струват пари...Или ще се затвори в къщичката , която строи в момента в Драгалевци? Апропо, защо за тази къща никой не говори и не пита ?

52

Градски транспорт!ха

преди 7 години

До ВладоЗа какво ти е градски транспорт, като ти излиза по-скъпо! Да не говорим, че през зимата е студено, през лятото-топло, губи се време за спиране на автобуса на всяка спирка, отделно, че автобусите се движат с 20км/ч. максимум, а ако спазват разписание дори и по-малка от тази скорост, рискуваш да те ограбят, да те напсуват или да напсуваш някого, съответно да се сбиете... предпочитам да карам колело(въпреки, че не карам), вместо да се возя в градски транспорт! И това само за 1.60, безценно

51

redimag

преди 7 години

Живеем от няколко години в ЕС . Тук е ЕС . Правилата ги прилага и предлага ЕС ! Няма вече СИВ отдавна ! Тука пишат глупости на инат и хора които са проспали младоста си . Директивата в ЕС е че градския транспорт , бърза помощ , пожарна , полиция , пешеходци , са най важни!!!Останалите се смятат за последни по отношение на привилегии . Това че имаш лека кола не ти дава нищо друго освен много задължения !

fallback