Снимка: архив, Булфото

Новите влакове, които ще се движат по третия лъч на метрото, ще са от ново поколение. Мотрисите ще имат техническата възможност да се движат напълно автоматично без машинисти, обяснява пред "Труд" изпълнителният директор на "Метрополитен" инж. Стоян Братоев.

Към момента метровлакчетата у нас са с второ ниво на автоматизация, което позволява машинистът да пуска и да спира влакчето.

Още по темата

Новите мотриси, които ще се въведат в експлоатация през 2019 г., ще са с трето ниво. При него водачът е с по-ограничени функции и може да се намесва в екстремни ситуации. То позволява обаче и добавянето на софтуер, с който движението на влакчетата ще стане напълно автоматично, без машинист.

"Такъв софтуер ще въведем и ние. Първоначално обаче ще оставим машинисти да управляват мотрисите", обясни Братоев.

С третия метролъч ще се изгради и нова комуникационна система, която да координира подземните железници. Тя ще представлява вид GPS, който отчита къде се намира влакчето с до 1 метър точност и изпраща радиосигнал към централната система.

В момента това наблюдение се извършва чрез т.нар. блокови участъци. В тях има камери, които показват, когато мотрисата влиза в метростанцията и излиза от нея.

По новите спирки ще има и стъклени прегради. Те ще са високи около метър и половина и ще се отварят на определени места само когато влакчето спира на станцията.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase