Снимка: bgonair.bg

В началото на декември трябва да започне строежът на третия лъч на метрото. Бъдещата отсечка ще свързва бул. "Ботевградско шосе" с квартал Горна Баня и ще обслужва близо 170 хил. пътници.

С 25% ще намалее и трафикът по отсечката. Очаква се 16-километровото трасе с 18 метростанции да бъде готово през 2019 година.

С изграждането на третия лъч на метрото жителите на кварталите "Левски" Г и В, "Сухата река", "Красно Село", "Хаджи Димитър", "Овча купел" и "Горна Баня" ще стигат много по-бързо до центъра.

Според жителите от кв." Сухата река" пътят с подземния транспорт до центъра ще им спести поне половин час само в едната посока.

"Много ще ни облекчи, това е по-бърза връзка, аз например ползвам кола всеки ден, за да карам детето на уроци, тренировки. Когато има метро ще става много по-бързо, по-удобно е за всички", споделя мнението си жена пред национална телевизия Bulgaria On AIR.

"Трябва да се прекачиш на няколко автобуса, за да стигнеш до другия край на града, а така ще може да се прекачиш на метрото и да стигнеш доста по-бързо", казва друга столичанка.

Третият лъч на метрото започва от "Ботевградско шосе", при колелото на трамвая, продължава по бул. "Владимир Вазов", минава покрай Герена и стига до Малък градски театър "Зад канала".

Първата връзка ще бъде при метростанцията на Софийския университет, а втората при НДК. Новото трасе ще минава и през Попа и Петте кьошета. Третият лът ще свързва кварталите "Красно село" и "Очва купел" и ще стига до Горна баня.

Строежът на новата отсечка обаче ще стартира от центъра, тъй като там той е най-труден и продължителен.

"Кметът на София на една среща на Министерския съвет пое ангажимент едновременно да започне строителството и на метростанциите в Овча Купел, така че ще се строят едновременно 12 км с 12 метростанци, които трябва да завършат приблизително еднакво. Участъкът в Овча Купел изисква около година по-малко за строителство, тъй като е в по-леки условия и на открито и това изисква по-малко време", каза изп.–директор на Метрополитен инж. Стоян Братоев.

Участъкът от бул. "Владимир Вазов" до "Ботевградско шосе" ще се забави, тъй като до момента има финансиране само за 12 км от общо 16. На всички метростанциии от третия лъч ще бъдат монтирани и предпазни стъкла против инциденти.

Инфраструктурата на третия лъч ще бъде от ново поколение - местоположението на влаковете при първите две линии се отичат на всеки 100 метра, а при новото трасе ще се отчита на всяка минута чрез радиосигнал.

Това ще позволи влаковете, които ще се движат по третия лъч в бъдеще, да се управляват без машинист.

Вижте повече във видеото на bgonair.bg:

Гледайте още видео материали от "България" на bgonair.bg

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase