Снимка: Facebook

От есента на 2017 г. трамвайните спирки по един от най-натоварените столични булеварди – "България", ще бъдат опасани за първи път в София с електронни бариери, през които ще минават задължително пътниците, преди да се качат на превозното средство.

Електронната система за достъп до мотрисите ще бъде въведена на 7 спирки в двете посоки от трасето на трамваите по линия №7.

"Целта ни е да сведем до минимум гратисът в обществения транспорт и това е една от мерките, които ще приложим в тази насока", заявява пред "Новинар" зам.-кметът по транспорт Любомир Христов.

28-те електронни бариери ще бъдат по подобие на тези в метрото – с турникети, които ще бъдат поставени в подлезите при спирките. Въртележките ще пропускат пътниците към перона, след като си валидират билетчето или картата. Отстрани ще има и вратички за достъп на хората с увреждания и на майки с колички.

До турникетите ще бъдат поставени и 13 автомата за билети. Единствената разлика с метрото е, че няма да има гишета за ръчна продажба на хартиени билетчета. По спирките ще дебнат за вандали и 27 камери за видеонаблюдение. Изграждането на системата ще струва 1,7 млн. лева и ще се направи от Центъра за градска мобилност.

Идеята е ЦГМ да започне да я монтира в началото на 2017 г., когато стартира довършването на останалия неремонтиран 700-метров участък около кръстовището с бул. "Иван Гешов".

По подобен начин ще се качват столичани и в скоростните трамваи по "Цар Борис III", които ще бъдат пуснати от началото на 2019 г. по булеварда. Дотогава общината трябва да завърши планираната мащабна реконструкция на 10-километровото трасе от "Княжево" до Съдебната палата. Тя ще бъде извършена с европейски средства по оперативна програма "Региони в растеж" и в момента в кметството изготвят апликационната форма, с която ще кандидатстват за финансирането й.

Христов каза, че след като бъдат готови електронните бариери по "България" и "Цар Борис III", общината ще изгради такива и по други два ключови булеварда – "Ботевградско шосе", в участъка от началната спирка на трамвая до Подуяне, и по "Искърско шосе" от Гара Искър до кв. "Гео Милев".

И на двете места трамвайните трасета са обособени от автомобилното движение и има пешеходни подлези, които позволяват поставянето на е-бариери, уточни Христов. Там за първи път ще бъдат изградени и асансьори, които да качват хората с увреждания и майките с колички от подлеза до перона на трамвая.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase