Снимка: Dnes.bg
fallback

Увеличението на билета за градския транспорт е предложено на базата на разчетите, които са направени от Центъра за градската мобилност (ЦГМ). Това на практика се формира с един доклад, който обхваща дейностите в столичния градски транспорт изцяло, както и с анализа на пътникопотока, разходите и приходите в системата. Всичко това се формира на базата на финансите необходими, за да може градският транспорт да функционира нормално в столицата.

Това заяви общинският съветник от ГЕРБ Зафир Зарков в Сутрешния блок на Bulgaria ON AIR в подкрепа на предлаганото от Центъра за градска мобилност увеличение на цената на градския транспорт в столицата с 60% или 1,60 лв. на пътуване.

Зарков подчерта, че цените на всички карти за градския транспорт ще запазят досегашните си цени. В това число попадат както редовните пластики, така и картите с преференциални цени за ученици, студенти, пенсионери и хора с увреждания.

С поскъпването на билетчето ще бъде въведена и карта, включваща една наземна линия плюс метро.

Според общинския съветник от ГЕРБ поскъпването на билетите е напълно оправдано, тъй като е формирано на пряк анализ на разходите, които се правят в градския транспорт.

По думите му преференциалните карти се доплащат или субсидират всяка година от бюджета на Столична община с 95 млн. – средства, които се осигуряват от парите на всички софиянци.

В подкрепа на планираното увеличение, Зарков заяви, че през последните години са били закупени около 200 нови превозни средства за градския транспорт. Голяма част от тях - с европари, но въпреки това съфинансирането било в размер на десетки милиона лева. Оттук насетне предстояла доставката на над 300 нови превозни средства, които да подновят изцяло автобусния парк, добави той.

В разговора участва и Стефан Марков от Реформаторския блок, който защити контратеза. Той изрази негодувание от това, че общинските съветници не били информирани за поскъпването на билетите от първа ръка, а от медиите.

"Подходът на Центъра за градска мобилност за нас е неприемлив. Това беше изказано и от другите групи, не само от РБ, че когато има нещо толкова важно за толкова голяма група хора, които в масовата си част ползват градски транспорт, като доклад трябва първо да стигне до Общинския съвет. Това е легитимен орган, принципалът на ЦГМ, който трябва да вземе решението. Не е приемливо за мен и колегите ми да го разбираме от медиите“, посочи Марков.

По думите му вече било станало традиция за важните неща да се разбира от медиите.

"Няма защо ние да сме на всяка цена против или за, когато не сме видели обосновката", добави той.

Марков информира, че докладът на ЦГМ ще бъде внесен в понеделник, когато ще започне и обсъждането на предложението.

"Ще се намери перфектният баланс, което трябва да осъзнаем, че е доста отговорно решение между това дружеството да не фалира и гражданите да получат цена, която да е според стандарта в България", заяви той.

Вижте целия разговор във видеото на Bulgaria ON AIR

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

42

vlady

преди 8 години

Редно е ползващите редовно градски транспорт да имат възможност за предплатена услуга със сериозна отстъпка, а рядко ползващите да плащат значително повече за всяко пътуване. Преди 1989г. нямаше нищо подобно дори редовните потребители бяха ощетени - не е нормално за едно пътуване в месеца или 20 и повече да се плаща еднаква цена на брой.

41

vlady

преди 8 години

До АнонименСега поне има по-нормално съотношение между билет и карта - при билет 6ст и карта 5лв никой няма да си купи карта. Нормално е предплатената услуга да е значително по-изгодна - месечната карта трябва да е около 30 пъти цената на билета.

40

123

преди 8 години

Е нищо де, Марешки като отвори бензиностанции и в София, ще си остане Фандъкова да си се вози самостоятелно в градския транспорт, а хората ще си ползват колите :)

fallback