Снимка: bgonair.bg
fallback

За 14 месеца ще бъде изградена конструкцията на метростанциите, след това ще можем да възстановим движението на повърхността, но под земята ще продължи работата. Тези месеци са относително кратък срок на фона на други подобни проекти не само в Европа, а и в световен план. Така коментира промените в движението в центъра на София заради изграждането на третия метролъч зам.-кметът на София по транспорта Любомир Христов в Сутрешния блок на Bulgaria ON AIR.

Той уточни, че по този начин е реализирана и метростанцията на "Черни връх" и "Сребърна", както и строителството в "Младост".

"Вече имаме натрупан опит. Правим всичко възможно да осигурим относително нормално придвижване в тези райони, търсим възможно най-добрите алтернативни маршрути", успокои Любомир Христов.

Зам.-кметът допълни и че с промените е намален капацитетът на уличната мрежа в центъра и препоръча хората да потърсят алтернативни маршрути, ако не е наложително да преминават през натоварените участъци.

В живо включване главният диспечер в Центъра за градска мобилност Румен Петков съобщи, че са променени маршрутите на тролейбусни линии №1,2,5,8 и 9 и не се движат по бул. "Патриарх Евтимий". Той съобщи, че закъсненията на тролеите са от над 10 минути след новата организация. Експертът обаче прогнозира, че тази тенденция няма да се запази и столичани ще започнат да избягват тези участъци и движението ще се нормализира.

Новите цени на билетите за градски транспорт

Поскъпването на цената на билета на 1.60 цели да се стимулират пътниците, които пътуват редовно и да използват карти, които намаляват цената на пътуването.

"Билетът от 1,60 ще бъде за тези, които ползват градски транспорт спорадично, за хора, които се качват веднъж в месеца", обясни Любомир Христов.

"За всички останали предлагаме дългосрочни документи, които намаляват цената на пътуването. Това е и целта - хората, които регулярно ползват транспорта, да пътуват на достъпна цена и паралелно с това да има редовност на плащанията", допълни Христов.

Зам.-кметът уточни, че цената на пътуването с карти е значително по-ниска отколкото тази на билета за еднократно пътуване.

"При картата от 50 лева за всички линии цената за пътуване стига до под 50 ст., а при възрастните и хората в неравностойно положение стига до 6-8 ст.", допълни Христов.

Столичният автопарк

До 2018 трябва да приключи обновяването на автобусите и средната възраст на автопарка ще бъде под 7 години, обобщи Христов.

"Предвижда се доставка на още около 190 автобуса. Една значителна част от тях ще бъдат с природен газ, около 20 от тях ще са електрически, други - хибридни. Така ще има микс на горивната база. Това е една от мерките за подобряване на чистотата на въздуха в столицата", обясни зам.-кметът.

По думите му основен проблем е голямата възрастова разлика на автобусите. 90-те години не е извършвана модернизация на автобусите - изпуснат е един цикъл за подмяна, обясни Христов.

"Има автобуси в експлоатация на 35 години, а имаме и такива, които са на 2 години. Трябва да се преодолее именно този дисбаланс", допълни Любомир Христов.

Вижте целия разговор във видеото на Bulgaria ON AIR

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

18

Марги

преди 8 години

До АнонименАма ти вярваш ли че няма да дигнат и картите?

17

тигъра

преди 8 години

ДРЪН-ДРЪН.50лв. разделени на 22дена=2.27.При ползването на един транспорт=1.13 в посока.при 2 транспорта=0.56.Значи сега при един транспорт е по скъпо да ходиш на работа с карта отколкото с билетче,затова го увеличават билетчето.Предлагам почивните дни да се возите напред-назад,за да достигнете цената от 50ст. на посока.:)

16

Анонимен

преди 8 години

някуде около 1970-та година ползвах двойно билет4е за 3 стотинки!

fallback