Шест големи ремонта се извършват в София към момента. В над 40 точки на града се извършват по-малки текущи ремонт – изкърпване, ремонт на тротоари и др., каза в ефира на Bulgaria On Air зам.-кметът по транспорта в Столична община Любомир Христов.
Той уточни, че обектите не са много, но са изключително важни за движението в града. "Това са ключови точки, които от доста години се нуждаят от капитален ремонт", обясни Христов.
На 16 юли трябва да е готов тунелът, който минава под "Цариградско шосе" и свързва Телевизионната кула. Към момента заложените срокове се спазват и поетапно се пускат в експлоатация готовите отсечки.
Най-късно до 15 септември трябва да приключат ремонтите на основните пътни платна там, включително полагане на маркировка и елементите на организация на движението. До края на октомври трябва да са готови локалните платна, разказа Христов.
Едновременно с ремонта на "Цариградско шосе" се наложи и ремонт на бул. "Ал. Малинов" и това предизвика нови задръствания в района, призна зам.-кметът.
Като причина за едновременното започване на ремонт на толкова ключови обекта, той обясни, че строителният сезон у нас е сравнително кратък и се прави всичко възможно да се възползват от него.
Краят на юли е срокът за приключване на строителни дейности в "Младост", обеща Христов.
По повод двата инцидента около пропадането на пътното платно около изграждането на метростанциите на бул. "Черни връх" зам.-кметът обясни, че днес ще се проведе среща, на която да се установят причините за слягането на земните пластове в района. Експертите вече са излезли със становища, очаквам предложения за мерките, които да вземем, каза още той.
Продължава строителството на метростанцията и наземната работа по пътните платна около кръстовището на "Сребърна" и бул. "Черни връх". Краят на август е срокът за пускането на това кръстовище, догодина ще е готова метростанцията и тунелът, каза още Христов. По негови думи очакваните прогнози са, че около 60 хил. души ще се възползват от подземния транспорт.
Христов посочи, че ползите от пускането на метрото са много – икономически, екологични.
"Предварителни проучвания се сбъдват, в някои случаи са постигнати по-добри показатели от предвиденото. Намалява се времето за движение, до 25% са намалени вредните емисии, които се отделят в града", каза зам.-кметът.
Подменя се и транспортният парк на столицата - 126 нови автобуси вече са по улиците на града, има 20 нови трамвая, 90% от тролейбусния транспорт е обновен. До две седмици ще подпишем договор за доставка на още 110 автобуса, изреди Христов.
На този етап не се мисли за повишаване на цените на пътуване в градския транспорт. Втора поредна година Центърът за градска мобилност е без задължения, допълни зам.-кметът.
Вижте повече във видеото на Bulgaria On Air.
Гледайте още новини от "България" в bgonair.bg
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase
Коментари Напиши коментар
27
до 11
преди 8 годиниНали точни вие живеещите в младост ревяхте, че на Сахаров стават много катастрофи и немогат да се включат сутрин с часове? Отделно сега е 4тири клонно кръстовище, така че без светофар ако искаш може да пробваш да минеш в пиков час и ти гарантирам, че ще си отвисиш особенно ако искаш да правиш някой от левите завой. Защо не питаш навремето комунистите защо са построили квартал с един излаз само и то двулентов път? Като са замисляли тоя комплекс *** не са си представяли всеки да има кола.
26
анонимен
преди 8 годинище се копае до изборите през октомври да гласувате за герб след товаще спрат и на третата година от следващия мандад пак ще почнат а метрото щесе строи независимо кой е на власт пари от европа и от бюджета бол
25
а
преди 8 годиниКакво ревете софета ,само при вас се ремонтира останалите градове герб ги изостави.