Снимка: Dnes.bg
fallback

Паветата по бул. "Цар Борис III" остават, обяви  главният архитект на София Петър Диков, който допълни, че е по-скоро "за" запазване на паветата по улици и булеварди, тъй като спират агресивните шофьори.

"Представям си ако направим една гладка асфалтова настилка, каква писта ще стане "Цар Борис III", посочи Диков пред bTV.

"Центърът на София е център и на България и заслужава малко повече внимание, защото е бил занемарен в продължение на години", допълни той и отхвърли твърденията, че като главен архитект работи за увеличаване на автомобилите в града, като посочи, че общината е дала много повече пари за развитието на градския транспорт (строителство на метрото, закупуване на нови трамваи, тролейбуси и автобуси на газ), отколкото за пътни артерии.

Диков беше категоричен, че "Евлоги и Христо Георгиеви" е бил, е и ще бъде основен булевард, който отвежда движението от центъра, както и "България", които са трилентови с изключение на отсечката между "Граф Игнатиев" и "Гурко", където се планира еднометрово разширение. То ще засегне 20 дървета, които ще бъдат заменени с три пъти повече, обясни Диков.

Oще по темата

Главният архитект призна, че има планове да се купи скъпа машина за местене на дървета, за да се избегне сечта при изграждане на нови пътни артерии. По думите му през 80-те е имало две такива у нас и те са били използвани около изграждането на НДК. Диков коментира, че не е сред почитателите на фонтана на "Витошка" и е взето решение той да бъде преправен.

По темата за и против паметника на Цар Самуил главният архитект призна, че монументът му допада.

"Харесва ми паметникът на цар Самуил – независимо от всичките коментари за стила и за начина, по който е изразена фигурата. Мястото е подходящо и скулптурната фигура е такава, каквато си представям на български владетел", заяви той.

По думите му първоначалният замисъл е бил паметникът да бъде на ъгъла на ул. "Цар Самуил" и бул. "Патриарх Евтимий", като той първоначално не е бил съгласен с преместването при църквата "Света София". Причината – монументът има "гръб" от зеленина и не контактува със сградите наоколо.

Петър Диков подчерта, че паметникът е изграден след конкурс с 20 предложени творби, като обаче тлеещите очи не са били част от заданието и са го изненадали.

По отношение на информациите, че вертикална стена със зеленина ще скрие част от монумента "1300 години България", Диков подчерта, че ще има друго решение по въпроса: "Лекарите крият грешките си под земята, а архитектите – със зеленина".

Той обърна внимание и на защитниците на т.нар. конна база в парка. По думите му оригиналните царски конюшни са на съвсем друго място и са били "плячкосани", докато този обект е бил изграден от охранителната фирма "Егида" в края на 90-те и не е сигурно дали ще се мести.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

88

Анонимен

преди 8 години

Все тая. Купуваш си S-класа 2007г., има си въздушно окачване и вози страхотно. Не разбирам кога съм на павета, кога на Цариградско. Па Дик-оффф каквото иска да прави. Да му мислат тия с лагелниците.

87

essed

преди 8 години

За поведен път управниците ни показват колко са прости.Като ти е мерак да си трошим колите не се оправдавай с агресивните шофьори.Земете поне ги наредете както е по цивилизованите страни за да не се трошат джанти постоянно.

86

Сп???нс

преди 8 години

човека го е казал много ясно : бъдещето е в обществения транспорт и среден пръст за колите , такава е и тенденцията в много от големите градове по света . Интересно ми е как ще реагирате ако ви въведат "визи" в центъра и цената е според колко замърсява МПС-то , като ще взимаме пример от Запада ....

fallback