Снимка: архив, Булфото
fallback

"Трябва ли ви такси?", това е първата реплика, която всеки новопристигнал на Летище „София” чува. Ако пък е чужденец , ще чуе: "Do you need a taxi?" на леко развален английски.

И после се започва едно увещаване, грабват му се куфарите и го подканят енергично да се качи в измитата и парфюмирана кола. Човекът сяда и го заливат с нова порция думи, че водачът няма да пуска апарата, за да е по-евтино и да не се притеснява – другите щели да му вземат двойно.

От там таксито поема, но на каква цена? Оказва се, че таксита с тройни тарифи дебнат на аерогарата и придвижват нищо неподозиращите чужденци из столицата за 7, 8, че дори и за 10 лева на километър, разкри Нова тв.

Така от летището до центъра на столицата  едно такси излиза по 60-70 лева, а може и повече.

Инак измамните таксита на "СК Стилтранс" имитират досущ  колите на таксиметрова компания, която има договор с летището.

Собственик на фирмата с автомобилите, които подвеждат клиентите, е Яне Янков, който отрече негови шофьори да мамят. Той просто бил собственик на колите, а таксиджиите му били наематели на колите.

"Манипулациите и несправедливите обвинения към нас оставиха 90 шофьори на улицата, без работа", настоя той.

От няколко месаца такси компаниите са подложени на стрес тест, след като метрото стигна до летището и до Бизнес парка в "Младост" 4.

Водачите на жълти коли дълго време разчитаха на отдалечеността на тези квартали от центъра на града и неудобния транспорт, за да си докарват прилични печалби. Един курс от летището до Народното събрание например излизаше между 10 и 12 лева.

За да избият загубите от времето, в което метрото работи, шофьорите залагат на нощните курсове. Тарифата доста често е по-висока от официално обявената в колите от 0,88 лв. Най-големи опашки от жълти коли има пред нощните заведения, а пробег от 10 км вместо 9-10 лева достига до 15-20 лева.

Заради спада на клиентелата много таксиджии предлагат колите си под наем, с надеждата за поне някакви сигурни доходи. Ако доскоро за седмица ползване на жълтия автомобил се плащаше 180 лева, сега цената е спаднала до под 100 лева, като дори уикендът е безплатен.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

45

Cигналин Сигналинов

преди 8 години

На ДАИ е задължение да контролират, ДАИ са тези които могат да съставят актове за АНН и т.н. Защо трябва да обвиняваме само един или двама души, когато проблема е от всички. От любопитство влязох в сайта на О Кей Супертранс, фирма на която Държавата помага финансово, и прочетете коментарите на реални потребители, а не на ***!!! Ще Ви спре дъха!!! И всичко това на Летище София където е лицето на София!!!!

44

Cигналин Сигналинов

преди 8 години

Разбирам всички пострадалиот таксиметрови водачи в цялата страна. Но ако са толкова много недоволните, значи сред тоя бранш има сериозен проблем. Всички сте недоволни от "копърките"!!! По какво се различават от другите, аз не зная!!!! Запознат съм обаче, че цялата организация зависи от ДАИ!!! ДАИ им продава Удостоверения за водач на такси, ДАИ регистрира автомобилите, ДАИ са направили такава наредба и закон, че шофьорите да си работят за тях, само и само да си изплащат колите и ефира /ЦДП/!!!!

43

бакшиш ром

преди 8 години

хай брат миииииии. да е жив и здраф бате кънчо димитров от ДАИ дет ни продаде шоферските книшки на нас у факултето и братята роми от квартал ицо ботеф. Сега ний по малко крадем и си бачкаме с таксето и сме си барбалея. българите се изяште помежду си щот бате кънчо е най добрия. тоз яне янков пичага изглежда ама са го натопили тия от окею дет искат да вземат сичкото стоянка туй аирогора туй гара и сичкото пари иска бате лазко шефа на окею дет продава фолцвагена кадито за 100 бона на простите шефеори па го взима с отстъпката 26 бона от порше българиата. шъ превземем бизнеса с таксита и само бра

fallback