Снимка: Dnes.bg
fallback

Преди седмица в редовната ни рубрика "Експериментът в Dnes.bg" ви показахме нагледно как в един от крайните квартали колите са "накацали" по тротоари и зелени площи. Без да се притесняват, че има глоби в размер на 30 лева. Проблемът с паркирането обаче е двустранен. Шофьрите ги грози глоба, а в същото време няма къде да си оставят колите. Паркингите са малко, а пред панелните блокове, където не са предвидени гаражи при строителството, положението е истински ад.

Тротоарите във вътрешнокварталните улици са неизползваеми, защото всеки метър е зает от кола. И пешеходците вървят по улиците, което в никакъв случай не е безопасно.

Oще по темата

След нашият експеримент телевизия България Он Ер потърси и мнението на институциите.

"Предложението за драстичния скок на санкциите за неправилно паркиране от 30 на 200 лв. няма да има резултат, ако събираемостта на глобите не се увеличи", коментира пред камерата на телевизията инж. Полина Асенова, началник на сектор "Контрол по паркирането" към Столичния инспекторат.

По думите й, 800 000 са регистрираните автомобили в София, но освен тях много гости на града се възползват от местата за паркиране.

"Скокът на глобите за неправилно паркиране ще намали събираемостта им. Проверяващите са скептични и за дисциплиниращия ефект на по-високите санкции и напомнят, че липсата на места за паркиране често е причина шофьорите да злоупотребяват с инвалидните паркоместа", обясняват от Столичния инспекторат.

"Правим контролни проверки с колегите от отдел Пътна полиция при СДВР и са установени за 1 месец над 40 случаи, когато шофьорите ползват неправомерно картите за паркиране на хората с увреждания и сме наложили 41 акта за установяване на административно нарушение, всеки на стойност от 200 лева", заяви Асенова.

Всеизвестно е, че паркирането и спирането за кратко на тротоарите и зелените площи затруднява движението на пешеходците и често крие опасности. Но има ли и друг вариант за решението на проблема?

"Буферните паркинги например, които са с около 500 места, не се ползват от гражданите, а гражданите спират близко до входовете на тези паркинги и паркират на тротоарите. Такъв е случаят на "Джеймс Баучер". Там близо до метростанцията има училище до буферния паркинг и много от автомобилите са паркирани на тротоара до училището", коментира още Полина Асенова.

Наредба от 2004 г. задължава при строежа на нови жилищни сгради да се осигурява по 1 паркомясто на всеки апартамент. Това не важи за по-старите блокове, където междублоковото пространство не достига.

"Семействата вече имат повече от 1 автомобил, което допълнително затруднява ситуацията не само в столицата, но и в другите големи градове", коментира инж. Асенова.

Целият разговор можете да видите във видеото на България Он Ер

 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

42

Загрижен

преди 8 години

Та по повод глобите!Миналата седмица ми се наложи да пътувам до Шумен,естествено бях спрял на тротоар.На 50 м. от мястото,където бях паркирал имаше две кооперации на по 4 етажа.Та зад тези блокчета имаше заградено повече от 1 декар място само за тези кооперации.И да искаш няма как да паркираш.Вярвам случаите не са един или два.Къде са общинарите в такива случаи?

41

Факт

преди 9 години

Много мога да напиша за паркирането, но няма как да го направя. Само ще отбележа, че по въпроса за паркирането се ширят грозни манипулации, които за съжаление се възприемат безрезервно от много хора, особено от тези, които нямат коли и ет проявяват някаква животинска злоба - глобявяйте, както те са без коли, така и другите да нямат и т.н. Особено безмислено е тяхното разсъждение за екологията - на практика по-голямото замърсяването е в резултат на техните "екологични" искания, но те са убедени,

40

ИМА РЕШЕНИЕ

преди 9 години

РЕШЕНИЕ ИМА. ПРОСТО Е ВСЕКИ ГО ЗНАЕ.ТО Е ОРГАНИТЕ ПО КОНТРОЛА ДА СИ ВЪРШАТ РАБОТАТА. НО АКО СА ИСКТАЛИ И МОГЛИ, ТО ДОСЕГА ДА СА Я ПОЧНАЛИ ПОНЕ. ФАКТЪТ, ЧЕ НЕ МОГАТ И НЕ ЖЕЛАЯТ ПОКАЗВА, ЧЕ И ДЕСЕТОРНИ ДА СА ГЛОБИТЕ, ПРОБЛЕМЪТ ЩЕ СИ ОСТАНЕ.

fallback